سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

وجود ۴۱ حسینیه شاهد و ایثار در استان/تجلیل از ۳۰ سرآمد شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی 

1402/12/22 - 09:25 - کد خبر: 110199 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: ۴۱ حسینیه شاهد و ایثار در استان وجود دارد.

به گزارش نصر، غلامرضا علیزاده در همایش سرآمدان شاهد و ایثارگر(نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و فهالان عرصه قرآنی) با اشاره به فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه فرهنگی با همراهی همکاران و عزیزان ایثارگر در سال جاری، گفت:  ۴۱ حسینیۀ شاهد و ایثار در سطح استان فعالیت دارند که طی سال جاری بیش از ۲۵ هزار نفر مخاطب برنامه های متفاوت این حسینیه ها بودند.
وی با اشاره فعالیت های اداره فرهنگی و تبلیغات، افزود: امسال ۳۵ برنامۀ تقویمی و مناسبتی و  ۳۹۸ یادواره شهدا برگزار شده است.
وی بزرگترین رویداد فرهنگی امسال را برگزاری کنگره ده هزار شهید خواند و گفت: بزرگ ترین رویداد فرهنگی انسال، کنگرۀ ملی بزرگداشت مقام ۱۰ هزار شهید استان بود که با همکاری تمام دستگاه های اداری و اجرایی استان به نحو مطلوب و باشکوهی برگزار شد.
وی اضافه کرد: امسال ۳۱۱ آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای استان در قالب برنامه مهمانی لاله ها را اجرا کرده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های اداره امور فرهنگی در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: طی سالجاری ۳ نرم افزار چند رسانه، چاپ ۵ جلد کتاب وصیت نامۀ شهدای استان، قرارداد تدوین و چاپ ۸ کتاب، قرارداد ساخت تله فیلمی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر نیز منعقد و مبادله شد.
وی همچنین به تولید ۸ فیلم مستند در ادارۀ امور هنری، اسناد و انتشارات طی سال جاری هم اشاره و عنوان کرد: در جشنواره تولیدات نمایشی ایثار به میزبانی یزد، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدیم و همچنین هنرمندان شاهد و ایثارگر استان در نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه یک کشور در سنندج کردستان، ۸ جایزه را برای آذربایجان شرقی به ارمغان آوردند.


 
علیزاده اضافه کرد: ۲۰ مورد حمایت از نویسندگان کتاب، برگزاری ۳ نمایشگاه هنری از جمله در مورد مقاومت مردم مظلوم غزه و برگزاری مراسم بزرگداشت چهرۀ برجستۀ جبهه مقاومت شهید سیدرضی موسوی از فعالیت های دیگر این مجموعه بود.


 
شایان ذکر است، در این همایش از ۳۰ سرآمد شاهد و ایثارگر استان در عرصه های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل بعمل آمد.


 
انتهای پیام/
وجود ۴۱ حسینیه شاهد و ایثار در استان/تجلیل از ۳۰ سرآمد شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار