در نشست خبری فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مطرح شد:

دستگیری 8000 سارق در آذربایجان شرقی | آمار بالای نزاع در شان مردم آذربایجان نیست

1402/12/22 - 11:59 - کد خبر: 110183 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از افزایش ۶ درصدی انهدام باند های سرقت استان در سال جاری خبر داد. 

به گزارش نصر، سردار علی محمدی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان  با اشاه بر شعار سال جدید انتظامی تحت عنوان «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت»،  افزود: با توجه به استفاده سارقان از روش های جدید و پیچیدگی ماموریت ها همکاران ما در نیروی انتظامی موفق شدند نزدیک به هشت هزار نفر را دستگیر کنند. 
وی با اشاره به آمار سارقان بازداشتی در استان گفت: امسال در مهار و کنترل سرقت نسبت به سال های گذشته تغییر چندانی نداشتیم ولی در بحث کشفیات دو درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه برخورد با باندهای سرقت در استان افزایش 6 درصدی داشته اذعان داشت: سال گذشته 618 باند سرقت در استان متلاشی شده بود که امسال این رقم به 653 باند افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال با تشدید برخورد با سارقان بیش از هشت هزار نفر سارق در سطح استان بازداشت و تحویل مقام های قضایی شده است.
گلایه پلیس از مردم
سردار محمدی با اشاره بر افزایش آمار نزاع های دسته جمعی و خشن در استان افزود: در شان مردم آذربایجان نیست که در موضوع نزاع و درگیری در رتبه های نخست کشور باشد؛ لازم است در موضوع کنترل رفتار،مردم این مسئله را مورد توجه قرار دهند و کنترل بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به بی توجهی مردم در مراقبت از خانه باغ ها و نصب تجهیزات امنیتی اضافه کرد: در مورد اماکن خصوصی خانه باغ ها نیز ایمن سازی نمی شوند، عدم حضور نگهبان و نبود دوربین های مداربسته موجب افزایش سرقت در این اماکن می شود که یکی از عملیات های زمان گیر است، مردم نباید خانه باغ ها را به حال خود رها کنند چرا که این اماکن در صورت وقوع سرقت، زمان بیشتری از همکاران ما می گیرد. 
وی یکی دیگر از چالش های موجود در شهر را بی توجهی برخی از شهروندان در خصوص خودروهایشان است؛ خواند و گفت: شهروندان توجه ویژه داشته باشند رها کردن خودرو به حال خود در سطح شهر، آمار سرقت های خودرویی را افزایش می دهد، شهروندان با ایجاد امنیت مناسب برای خودرو از سرقت های آسان خودرو جلوگیری کنند.
آمار بالای کلاهبرداری های اقتصادی در استان
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه به آمار بالای کلاهبرداری های اقتصادی اشاره کرد و اذعان داشت: آذربایجان شرقی به جهت اینکه استانی اقتصادی و یکی از قطب های اقتصادی منطقه است ؛ در آمار کلاهبرداری دارای رتبه بالایی در کشور است.
وی ادامه داد: آگاهی مردم از نحوه خرید و فروش و معامله باید ارتقا یابد؛ چرا که دیده شده است با معامله از طریق دیوار رقم های کلانی کلاهبرداری شده است.
وی آمار کلاهبرداری های اینترنتی را در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری خواند و اذعان داشت: تعداد پرونده های کلاهبرداری در پلیس فتای استان بالاست و راهکار پیشگیری از آن ارتقای آگاهی مردم در بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی است.
محمدی با اشاره بر اینکه امسال یک هزار و 666 نفر در حوزه جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا دستگیر شده اند،گفت: مردم با دریافت پیامک های مشکوک سریعا نباید اقدام به باز کردن لینک های آلوده کنند چرا که دچار کلاهبرداری شده و گاها خالی شدن حساب های بانکی از طریق قرار دادن اطلاعات کارت عابر شهروندان، گزارش شده است.
 
رتبه آذربایجان شرقی در شیوع مواد مخدر
سردارمحمدی با بیان اینکه، متلاشی کردن باند های مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: در حوزه مواد مخدر در بحث تشکیل پرونده ها به لطف فعالیت شبانه روزی همکارانمان در نیروی انتظامی استان ۴ درصد افزایش داشتیم، بنده از مردم تقاضا دارم فرزندان خود را هوشیار تر کنند چرا که سوداگران مرگ در صدد آسیب زدن به مردم هستند. لازم به ذکر است اقدامات مناسبی در مورد جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده است. 
محمدی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان نیز از اول سال تا اسفند ماه تعداد یک هزار و 135 پرونده تشکیل داده است که در این مورد یک هزار و 239 نفر دستگیر شده اند.
 
آمار توقیف خودروهای شوتی در استان
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از توقیف 898 دستگاه خودروی شوتی در استان که در امر قاچاق فعالیت داشتند خبر داد و افزود: یک هزار 589 دستگاه خودروی شوتی هنجار شکن نیز در سطح استان توقیف شده است.
وی ادامه داد: در حوزه پلیس گمرک نیز ناجا در گمرک های جلفا و نوردوز مستقر است و در طول یک سال گذشته 219 پرونده تشکیل شده است که از قبل توقیف اموال قاچاق مبلغ 550 میلیارد ریال ارزش کالاهای توقیفی برآورد شده است.
 
افزایش تماس با پلیس 110
سردار محمدی از افزایش هشت درصدی تماس مردم با فوریت های پلیسی 110 خبر داد و اذعان داشت: سال گذشته جمعا دو میلیون و 134 هزار مورد تماس ثبتی داشتیم که این رقم به دو میلیون و 300 هزار رسیده است.
وی میزان افزایش تماس های عملیاتی پلیس 110 در استان را هفت درصد خواند.
 رانندگی خطرساز و نامتعارف در خیابان ها!
وی در ادامه با اشاره به چندین مورد تصادف هولناک در سطح شهرهای استان گفت: متاسفانه در ماه های اخیر آمار تصادفات فوتی در استان افزایش چشمگیری داشته است که رانندگی های نامتعارف در اغلب موارد حادثه ساز شده است.
سردار محمدی اضافه کرد: متاسفانه برخی حوادث رانندگی در سطح شهرها را رویت می کنیم که به هیچ وجه انتظار چنین حوادثی در داخل شهر نداریم؛ رفتارهای خارج از قانون برخی از رانندگان و حرکت های متعارف جان بسیاری از شهروندان را تهدید می کند.
وی ادامه داد:  امکانات تبریز در مقایسه با تجهیزات ترافیکی همانند دوربین های کنترل سرعت،علائم بازدارنده و تابلوهای راهنمایی رانندگی سایر کلانشهر ها بسیار تاچیز است، و این مهم همکاری شهرداری و سایر دستگاه ها را می طلبد.
 
برخورد قاطع با اراذل و اوباش 
فرمانده ناجای آذربایجان شرقی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛ اضافه کرد: افزایش مقابله و برخورد قاطع با اراذل و اوباش امسال در دستور کار نیروی انتظامی است، پلیس به کسانی که می خواهند امنیت اجتماعی مردم را به خطر بیاندازند و عربده کشی کنند هشدار می دهد، بدون ملاحضله و با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.
وی افزود: با شروع طرح برخورد با برهم زنندگان امنیت مردم در استان ، اراذل و اوباش معمولا از ترس شان از استان فرار می کنند و البته باز هم در چنگال پلیس هستند، امسال ۴٠۹ نفر از اراذل و اوباش استان را دستگیر کردیم. 
 
با شادی مردم مخالف نیستیم
محمدی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و احتمال بروز برخی حوادث اضافه کرد: مردم در روز چهارشنبه سوری  شادی معقول انجام دهند، تماشاگر رفتارهای ناهنجار نباشند و کسانی که رفتار ناهنجار انجام می دهند را ناخودآگاه با تجمع و تماشا تشویق نکنند، مردم شادی های سنتی و بدون خسارت چهارشنبه سوری را انجام دهند، انجام شادی های ناهنجار که ختم به آسیب های جدی به بدن می شود را کنار بگذارند.
محمدی همچنین پیرامون تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه استان ما مسافر پذیر است و ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، اماکنی که مجوز فعالیت در ماه مبارک را دریافت خواهند کرد، با توجه بر رعایت قواعد و ضوابط شرعی تعریف شده فعالیت و به مسافرین ارائه خدمت کنند.
 
طرد شدن 840 نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در استان

این مقام ارشد پلیس در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش آمار برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز در استان گفت: اتباع بیگانه غیر مجاز در استان غالبا اتباع افغانی و به صورت محدود پاکستانی و بنگلادشی بودند که امسال، دستگیری ها ۱۱۶ درصد افزایش و ۸۴٠ نفراز اتباع غیر مجاز در استان توسط پلیس دستگیر و ضمن برخورد قانونی و از کشور طرد شدند.
انتهای پیام/
دستگیری 8000 سارق در آذربایجان شرقی | آمار بالای نزاع در شان مردم آذربایجان نیست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار