معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد:

آذربایجان شرقی، دومین استان از نظر آسیب های چهارشنبه آخر سال/ لزوم نظارت بیشتر خانواده ها

1402/12/21 - 18:28 - کد خبر: 110171 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با رد این ادعا که استفاده از مواد محترقه جز رسم و رسومات چهارشنبه آخر سال است افزود: والدین در این ایام پایانی سال فرزندان خود را کاملا توجیه نمایند که مواد محترقه شاید اندکی شادی زودگذر داشته باشد، اما مواد مذکور همیشه آسیب رسان هستند و در بیشتر موارد این آسیب ها دایمی و بر سرنوشت فرد اثر نامطلوبی می گذارد؛ همچنین مواد محترقه باعث مزاحمت و آزار و اذیت سایر افراد نیز می شود.

به گزارش نصر، سرهنگ هاشم شعفی معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه لازم است والدین در این ایام، نظارت بیشتری بر اعمال و رفتارهای فرزندان خود داشته باشند گفت: گاها مشاهده می شود نوجوانان مواد محترقه را به دور از چشم والدین خود در کمد و اتاق شخصی خود جاسازی می نمایند که بهتر است والدین در این ایام به اتاق و کمد فرزندانشان سرک بکشند و در صورت مواجه با این گونه مواد، آن ها را در داخل سطل آب بیندازند چون امکان انفجارشان در اثر فشار و... وجود دارد.
وی افزود: همچنین ممکن است این مواد خطرناک در دسترس کودک خردسالی که در منزل وجود دارد قرار بگیرد و باعث بروز حادثه دلخراش برای آن کودک خردسال گردد، چرا که کودک از ماهیت آن هیچ اطلاعی ندارد و گمان می کند آن ماده خطرناک، اسباب بازی بیش نیست. 
شعفی با تاکید بر اهمیت نظارت و مراقبت والئین در ایام پایانی سال اظهار داشت: خانواده ها در ایام منتهی به روزهای پایانی سال بر نوجوانان و جوانان خود بیش از سایر ایام نظارت داشته باشند؛ چرا که هرگونه غفلت و عدم نظارت کافی خانواده ها می تواند موجب آسیب جدی به فرزندان و سایر افراد باشد.
وی با تاکید بر این که چهارشنبه آخر سال ایمن، نیازمند بسیج عمومی همه خانواده ها است گفت: لازم است که چهارشنبه آخر سال خانواده محور باشد؛ چرا که خانواده ها نقش اساسی در پیشگیری و کاهش آسیب درنوجوانان و جوانان دارند.

بیشترین آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال، رهگذران هستند
معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان با رد این ادعا که استفاده از مواد محترقه جز رسم و رسومات چهارشنبه آخر سال است افزود: والدین در این ایام پایانی سال فرزندان خود را کاملا توجیه نمایند که مواد محترقه شاید اندکی شادی زودگذر داشته باشد، اما مواد مذکور همیشه آسیب رسان هستند و در بیشتر موارد این آسیب ها دایمی و بر سرنوشت فرد اثر نامطلوبی می گذارد؛ همچنین مواد محترقه باعث مزاحمت و آزار و اذیت سایر افراد نیز می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کسانی که در اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب می شوند رهگذران هستند، ادامه داد: از خانواده ها می خواهیم در چهارشنبه آخر سال از مسافرت و بیرون رفتن با ماشین شخصی خود خودداری نمایند.

آذربایجان شرقی را دومین استان از نظر آسیب های چهارشنبه آخر سال   
معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان، آذربایجان شرقی را دومین استان از نظر آسیب های چهارشنبه آخر سال خواند و ادامه داد: آمار مصدومان سال های گذشته نشان از آن دارد که آذربایجان شرقی بعد از استان تهران، دومین استان ازنظر آسیب های مواد محترقه است.
وی به انفجارهای اخیر کلانشهر تبریز اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته بر اثر استفاده از مواد محترقه دست ساز خطرناک در استان متاسفانه تعداد یک نفر فوت و ۲۹ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده اند. 
شعفی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو در این ایام پایانی سال از فرصت به دست آمده استفاده می کنند و برای به دست آوردن اندکی سود، اقدام به فروش مواد محترقه در سطح شهر می نمایند، تصریح کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم در مواجه با این گونه افراد بی تفاوت نباشند و به خاطر فرزندان و عزیزانشان، اعتراض خود را اعلام داشته و نیز پلیس را در جریان قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست ادامه داد: اما شادی هایی که باعث آسیب و زیان به خود یا سایرین نباشد؛ رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال، رویکرد اجتماعی است و تمام تلاش پلیس، کاهش تلفات در این ایام پایانی سال است تا ان شاالله سال نو به کام هیچ شهروندی تلخ نشود.
معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت شهروندان جز خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: مزاحمت به نوامیس مردم، رفتارهای هنجارشکنانه، پرتاب مواد محترقه به سمت خودروها، آسیب رساندن به مردم، نه تنها جرم است بلکه اگر فردی که دچار خسارت شده است اقدام به شکایت نماید طبق قانون مسئول آسیب دیدن آن فرد  است و با فرد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی، دومین استان از نظر آسیب های چهارشنبه آخر سال/ لزوم نظارت بیشتر خانواده ها پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار