معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی؛

خودباوری نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

1402/12/21 - 15:13 - کد خبر: 110169 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، خودباوری در جامعه ایجاد می شود، اظهار کرد: پیشرفت های کشور در تمام زمینه مرهون همین فرهنگ است.

به گزارش نصر، «تراب محمدی» روز دوشنبه در همایش سرآمدان شاهد و ایثارگر در آستانه گرامیداشت روز شهدا ( ۲۲ اسفند ) افزود: خانواده های معظم شهدا و ایثارگر می توانند در گسترش این فرهنگ و ارتقای آگاهی و بصیرت جوانان کمک کرده و جامعه را در این مسیر هدایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود خانواده های شهدا و ایثارگر در جهت نگهداشت هویت اسلامی و دینی جامعه تلاش کنند، اظهار کرد: وزارت کشور و استانداری آذربایجان شرقی از طرح هایی که در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ارایه می شود، حمایت می کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا ۶۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور برای حمایت از این طرح ها که از سوی سازمان های مردم نهاد اجرا می شود، اختصاص یافته است.
محمدی، با بیان اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، جلوی آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد، ادامه داد: در زمان کنونی آسیب های اجتماعی خطر بزرگی برای جامعه است و با توجه به اینکه دشمن در حوزه های مختلف از ما شکست خورده است، تلاش می کند بنیان خانواده را در کشور ما متزلزل و جوانان را گمراه کند.
وی با تاکید بر قدردانی از خون شهدا و خانواده های معظم آنان، یادآور شد: جامعه برای پویایی و رسیدن به اوج کمال باید با شهیدان همگام باشد و مردم برای عزیزتر شدن نزد خداوند باید در راه قدردانی از شهدا و خانواده های آنان گام بردارند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: توصیه شهدا این است که مردم برای پیروزی و موفقیت بیشتر نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف از این نظام به عنوان حرم محافظت کنند.
محمدی، افزود: خانواده های معظم شهدا بر گردن ما حق دارند و خدمت صادقانه به آنان وظیفه همه است.

خاطره نگاری پنج هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان آذربایجان شرقی ثبت و ضبط شد
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه در دو سال اخیر خاطرات پنج هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد استان به عنوان گنجینه برای آیندگان ثبت و ضبط شده است، یادآور شد: در موزه شهدا نیز بیش از ۳۵۰ هزار اثر مکتوب و حجمی شهدا به نمایش گذاشته شده است.
« غلامرضا علیزاده»، برگزاری ۳۵ برنامه تقویم مناسبتی، ۳۶۸ یادواره شهدا در حوزه تبلیغات فرهنگی، کنگره ۱۰ هزار شهید استان و ۳۱۱ مراسم میهمانی لاله ها را از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در حوزه امور هنری اسناد و انتشارات این اداره کل نیز فعالیت های فرهنگی در قالب هنر برای انعکاس ظرفیت ها و آثار شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارایه می شود.
وی گفت: در زمان کنونی ۴۱ حسینه شاهد و ایثارگر در استان وجود دارد که امسال در این مکان ها برای بیش از ۲۵ هزار نفر برنامه های فرهنگی اجرا شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: تهیه سه نرم افزار چند رسانه ای، انعقاد قرارداد تهیه یک فیلم سینمایی به کارگردانی غلامعلی طاهرفر، چاپ پنج کتاب در خصوص وصایای شهدا، عقد قرارداد چاپ هشت جلد کتاب و تهیه هشت فیلم مستند از دیگر اقدامات این معاونت است.
علیزاده، ادامه داد: در اجرای طرح خاطره نگاری برای ثبت و ضبط خاطره خانواده های شهدا، امسال بیش از ۲۵ درصد از سهمیه مشخص شده فعالیت انجام شد و خاطره یک هزار و ۹۰۰ خانواده شهدا ثبت و ضبط شد.
در این مراسم از نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و فعالان عرصه قرآنی برگزیده تجلیل شد.
 انتهای پیام/
خودباوری نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار