آماده باش ویژه آتش‌ نشانی در چهارشنبه سوری

1402/12/21 - 13:45 - کد خبر: 110158 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز، از اعلام آماده باش ویژه سازمان در چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش نصر، سعید صالح نیا با اعلام این خبر گفت: آتش نشانی تبریز در راستای پیشگیری از حوادث  و امداد رسانی به شهروندان  چهار شنبه سوری به صورت ویژه با استقرار خودروها به همراه تجهیزات کامل در میادین و مراکز شهر به صورت آماده باش در خدمت شهروندان است.
صالح نیا تصریح کرد: ضمن اینکه کلیه ایستگاه آتش نشانی به صورت آماده هستند، تعدادی از آتش نشانان موتور سوار نیز با دستگاه‌های خاموش کننده سیار  AFT  با گشت زنی در سطح شهر و نقاط مهم و پر تجمع شهری، به امداد شهروندان خواهند شتافت.
وی با اشاره به این شعار ایمنی که «یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد» افزود: مراسم چهارشنبه سوری یکی از آئین های سنتی ایران است که در گذشته رنگ مهربانی و شادمانی به خود داشت اما متاسفانه در سال‌های اخیر با ورود بعضی فرهنگ‌های نا متناسب از جمله روشن کردن آتش در حجم های گسترده، استفاده از مواد محترقه خطرناک و ... که اغلب منجر به آتش سوزی های مهیب می شود.
صالح نیا ادامه داد: در این روز  بعضی از شهروندان دست به اعمال کاملا نا ایمن و خطر ناکی می زنند که صرف نظر از آتش سوزی های خانمان سوز و صدمات جانی، بعضا موجب مرگ شهروندان نیز می شوند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز  در پایان از شهروندان خواست  با مشاهده هرگونه حریق و حادثه با شماره 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تماس حاصل کرده و موارد ایمنی زیر را نیز به یاد داشته باشند.
1-از آتش بازی كودكان جلوگیری کنید.
2-از آتش زدن بوته و هیزم درکنارخودروها و مواد قابل اشتعال خودداری کنید.
3-مایعات و مواد آتش زا از جمله نفت، بنزین و كبریت را در اختیار و یا در دسترس كودكان قرار ندهید.
4-انباری و زیر زمین و هر نقطه ای از منزل را كه احتمال می دهید فرزندانتان از آن به عنوان محل اختفا و نگهداری مواد محترقه استفاده كنند، مورد بازرسی مكرر قرار داده و حتی المقدور از رفت آمد كودكان و نوجوانان به این محل ها جلوگیری کنید.
5-در صورتی که لباس گشاد بر تن دارید از نزدیك شدن به آتش یا پریدن از روی آن جدا خودداری کنید.
6-از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری كنید.
7-نگهداری مواد محترقه نیاز به مراقبت و شرایط خاصی دارد و قرارگرفتن آنها درکنار حرارت و یا در هوای گرم و در جیب یا دست افراد ایجاد انفجار و اشتعال می کند.
8-برای پیشگیری از پرتاب موشك، فشفشه و سایر مواد آتش زا به داخل منازل از باز گذاشتن پنجره ها درچهارشنبه سوری خودداری كنید.
9-از انداختن اسپری یا هر نوع وسیله مشابه به داخل آتش خودداری کنید.
10-از ریختن هر نوع مایعات قابل اشتعال به داخل آتش که می توانند موجب شعله ور شدن آتش شود، خودداری کنید.
انتهای پیام/
آماده باش ویژه آتش‌ نشانی در چهارشنبه سوری نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار