رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

۴۷ طرح زیرساختی استان اردبیل در اولویت اجرا قرار دارد

1402/12/21 - 11:37 - کد خبر: 110138 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۷ طرح مهم و پیشران توسعه این استان دارای ردیف ملی در اولویت تکمیل قرار گرفته است، گفت: سال آینده ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش نصر، داود شایقی اظهار کرد: این طرح‌ها عمدتا در بخش‌های زیربنایی و زیرساختی از جمله راه، راه‌آهن، آبرسانی، فاضلاب، تکمیل سدها، طرح‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تعریف شده تا با تامین اعتبارات ملی بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: با این روند سال آینده با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل بخش عظیمی از منابع جذب شده و ما قادر خواهیم بود بسیاری از طرح‌های مهم و اساسی منطقه را با سرعت بیشتری آماده بهره‌برداری کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع ملی به استان خبر داد و گفت: هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه‌آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌ها اختصاص یابد.
وی همچنین در خصوص تامین مالی پروژه راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: اعتبار مصوب راه‌آهن اردبیل در سال‌جاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی تامین شده است.

افتتاح راه‌آهن اردبیل در سه ماه اول سال آینده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از افتتاح راه‌آهن اردبیل در سه ماه اول سال آینده به عنوان طرح اصلی پیشران و زیربنایی استان خبر داد و گفت: در کنار راه‌آهن اردبیل – میانه، قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان اردبیل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز به بهره‌برداری برسد.
شایقی با اشاره به تصویب طرح جامع بیله‌سوار افزود: با تصویب طرح جامع شهر بیله‌سوار بعد از ۱۰ سال، این شهر در راستای توسعه، عمران و آبادانی، از یک برنامه منسجم بهره‌مند خواهد شد.
وی بیان کرد: در قالب این طرح قرار شد بخشی از اراضی به محدوده شهر به عنوان ذخیره اضافه شده و در کنار آن به صورت جداگانه طرح‌های مطالعاتی اجرای منطقه آزاد تجاری نیز مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد.

تدوین سند توسعه شهرستان‌ها با محوریت توازن
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سند آمایش استان آماده اجرا است و بر اساس این سند تلاش می‌کنیم تا رویه توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.
شایقی بیان کرد: در سند توسعه شهرستان‌ها نیز به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف توجه شده تا بر همین اساس عمران و آبادانی و تامین زیرساخت‌ها را شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: در بخش روستایی نیز طرح‌های توسعه‌ای، اقتصادی و اشتغال‌زا برای روستاهای پرجمعیت استان تهیه و تدوین شده تا هدف‌گذاری‌ها بر همین اساس انجام شود.
شایقی همچنین از تکمیل و توسعه چهار خطه‌های استان به ویژه پارس‌آباد - سربند، سربند - مشگین‌شهر، مشگین‌شهر - اردبیل، بیله‌سوار - گرمی، گرمی - رضی و امیرکندی، اردبیل – سرچم، کلور – درام و ۲ گردنه حیران و اسالم خبر داد و افزود: این طرح‌ها با سرعت مطلوبی در حال اجرا است.
وی درباره تکمیل بیمارستان نجف‌زاده و ولیعصر مشگین‌شهر گفت: این ۲ طرح نیز در حوزه بهداشت و درمان در اولویت تکمیل قرار گرفته است.
انتهای پیام/
۴۷ طرح زیرساختی استان اردبیل در اولویت اجرا قرار دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار