سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد:

آغاز روز بزرگداشت شهید با گلباران مزار شهدای آذربایجان شرقی

1402/12/20 - 22:43 - کد خبر: 110108 نسخه چاپی

نصر: سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از اجرای برنامۀ غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای استان به مناسبت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

به گزارش نصر، علی اکبر سلمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه سه شنب هفته جاری، بیست و دوم اسفند، در تمام یکهزار و ۱۶۶ گلزار شهری و روستایی آذربایجان شرقی برگزار می شود و برنامۀ متمرکز استانی، در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به انجام خواهد رسید.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از ۲۲ اسفند به عنوان فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: ۲۲ اسفند روز تجدید میثاق با شهداست که باید بزرگ و گرامی داشته شود.
وی عنوان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و گرامیداشت ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا، ناشی از باوری عمیق است که می‌تواند این پیام را داشته باشد که خانواده معظم شهیدان مورد تکریم قرار می گیرند و عَلَم شهدا همچنان در اهتزاز است.
سلمانی به برگزاری ۳۰ برنامۀ محوری در آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا اشاره و عنوان کرد: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سالانه برنامه‌هایی را به این مناسبت، با عنوان هفته شهید برگزار می‌کنیم و امسال هم این مناسبت با شعار «همپای جانبازان، به پای عهد و پیمان، تا پای جان هستیم در راه شهیدان» مزین شده است.
وی افزود: این برنامه ها از ۱۵ اسفند شروع شده و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: پویش سراسری «سلام شهید» از برنامه‌های مهمی است که با توجه به اهمیت و ضرورت تجلیل و تکریم شهدای معظم، با تائید و تاکید رئیس جمهور محترم انجام می شود.
سلمانی ادامه داد: بر اساس این برنامه همه مسوولان در سطوح مختلف مدیریتی با حضور در منازل شهدای والامقام ضمن ادای احترام، یاد و خاطره آن بزرگواران که در عرصه های انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت و ... جانفشانی کرده اند را گرامی می دارند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: پویش دیدار با خانواده شهدا در سراسر کشور توسط مردم، برنامه‌ای است که از سال گذشته آغاز شد و در این مسیر با هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های خودجوش و مساجد هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برنامه اصلی این هفته را تشکیل می‌دهد تا شاهد قدردانی از خانواده‌های شهدا باشیم.
سلمانی گفت: از نخستین سال نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز شهدا، همواره مردمی بودن برگزاری مراسم های این روز مورد تاکید بوده و همان طور که اشاره شد امسال نیز حرکت در مسیر تحقق این هدفگذاری، سرلوحه فعالیت های ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به همه همکاران در ستاد استان و شهرستان ها یادآوری کرده ایم که در این مسیر می‌توان از ظرفیت مساجد، بسیج و تشکل‌های مردمی به ویژه تشکل‌های ایثارگری استفاده کرد.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و اداری در برنامه های مربوط به روز شهدا افزایش یابد چرا که مقوله ایثار و شهادت به همه مردم، دستگاه های اجرایی و همه مسوولان ارتباط دارد و همه در برابر حفظ یاد و نام شهدا مسوول هستیم.
سلمانی افزود: ایثارگران سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند. انتظار بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسوولان، تداوم دیدار با این عزیزان و تکریم این قشر معظم است. در همین راستا تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برنامه دیگرِ تدارک دیده شده در هفته شهید است و طرح سپاس از ایثارگران را در این هفته به شکل ویژه پیگیری خواهیم کرد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های هفته شهید در استان، برگزاری میزهای خدمت بنیاد در ستاد استان و ادارات شهرستانی است.
سلمانی از برپایی ۵۴ میز خدمتِ معاضدت قضایی در سطح استان به مناسبت هفته شهید هم خبر داد و گفت: در این میزها، مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به عموم مردم ارائه می شود.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین افزود: تجلیل از والدین تک فرزند شهید، کاشت نهال به نام شهدا، تبلیغات محیطی و برپایی نمایشگاه های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های هفته شهید در آذربایجان شرقی است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر این، راویان و پیام‌آوران ایثار در مدارس برای روایت زیست شهدا حضور پیدا می کنند و این برنامه، از اقدامات ویژه‌ای است که در این ایام انجام می‌شود.
به گفته سلمانی، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای پویش قرآنی با هدف تلاوت قرآن به یاد شهدا، برگزاری همایش یکصد نفره نخبگان ایثارگر استان و اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری عناوین دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید در آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
آغاز روز بزرگداشت شهید با گلباران مزار شهدای آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار