آیین رونمایی از پوستر نمایش تئاتر برگزار شد: 

راز خوشه پروین؛ درامی از ابهامات زندگی شاعره تبریزی

1402/12/21 - 18:14 - کد خبر: 110105 نسخه چاپی

نصر: کارگردان این نمایش می گوید: پرداختن به چنین نمایش‌هایی سخت است چون منابع تاریخی کم است و چه بسا زندگی پروین اعتصامی با راز و رمز همراه بوده و چیدن تمامی روایت‌هایی که از زندگی ایشان نقل شده، سختی کار را بیشتر می کند.

به گزارش نصر، َامیر حجازی، کارگردان این نمایش در آیین رونمایی از پوستر نمایش «راز خوشه پروین» از تجربه ۳۵ ساله خود در حوزه هنر نمایش گفت و دغدغه ی خود را این چنین تشریح کرد: دغدغه اصلی من اجرای آثار خارجی نیست چرا که آثار برجسته خارجی به نمایش گذاشته می‌شوند. دغدغه این است که وقتی به مفاخر خودمان می‌پردازیم، در می‌یابیم که با آنها غریبه ایم. من چندین کار در حوزه مفاخر آذربایجان کار کرده‌ام ولی وقتی می‌بینیم که مخاطب این مفاخر را نمی‌شناسد و ما نتوانستیم بشناسانیم، باعث تاسف است. مفاخر این منطقه به قدری زیاد است که هرچه در مورد آنها کار کنیم باز هم جا دارد و نمی‌دانم چرا به آنها آنچنان که شایسته است پرداخت نمی‌شود ولی خدا را شاکرم که توانستم در این زمینه بار دیگر فعالیتی کرده و در مورد پروین اعتصامی نمایشی به روی صحنه ببرم.
 وی در خصوص سختی چنین نمایش‌هایی گفت: پرداختن به چنین نمایش‌هایی سخت است چون منابع تاریخی کم است و چه بسا زندگی پروین اعتصامی با راز و رمز همراه بوده و چیدن تمامی روایت‌هایی که از زندگی ایشان نقل شده، سخت بود ولی سعی کردیم با کمترین خطا این اتفاق بیفتد. همچنین این سخت است که به تماشاگر اینستاگرامی امروز نزدیک یک ساعت تاریخ را در قالبی نمایشی ارائه دهیم.
 

راز خوشه پروین سال آینده روی صحنه می رود
گزارش خبرنگار نصر می افزاید، حسین منیری فر شهردار منطقه۸، در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری این مجموعه گفت: این منطقه به دلیل واقع شدن در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز، در کنار اجرای پروژه های عمرانی، در انواع برنامه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی حمایت خود را اعمال می کند. تئاتر "راز خوشه پروین" از مهمترین برنامه های فرهنگی منطقه است که امروز از پوستر این نمایش رونمایی شد و در سال آینده به روی صحنه خواهد رفت.
 وی افزود: شهرداری فرهنگی و تاریخی شهر تبریز امسال ۱۳۰ برنامه فرهنگی و ورزشی اجرا کرده است و در حوزه هنر نمایشی علاوه بر این نمایش، برنامه تئاتر حیدر بابایه سلام و زینب پاشا را در برنامه خود دارد.

اشعار پروین دارای اصالت است
این گزارش می افزاید؛ حجه الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اشعار پروین اعتصامی را هائز اهمیت خواند و گفت: اشعار و زندگی این شاعره بسیار مهم است. وی در عمر 35 ساله خود،5606 بیت شعر و۲۰۹ قصیده سروده  و اشعار این شاعره مشهور تبریزی ،دارای اصالت و محتوای غنی است.

گزارش نصر حاکی است،  علی پولاد، سرمایه گذار و ادیب فرهنگی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مجلس شعر و ادب دارای اهمیت زیادی بود گفت: با اجرای چنین برنامه های نمایشی، باید تاریخ و فرهنگ سرزمین مان را به همه نمایش دهیم چرا که تاریخ کشورمان همواره ادیبان و هنرمندان زیادی را تحویل این سرزمین داده است.
 گفتنی است این نمایش از ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به صورت رایگان برای عموم اجرا خواهد شد. 
این گزارش حاکی است، رضا خلیل پور در نقش یوسف اعتصامی، مینا اکبری در نقش اخترالملوک بخشایشی، زهره پوررادی در نقش پروین اعتصامی، سعید ذوالفقاری در نقش ملک الشعرای بهار، مسعود سلیمانی در نقش ابوالفتح اعتصامی، عارفه عارف فام در نقش سرور مهکامه لاهیجانی، امیر رهپیمای اقدم در نقش سرهنگ همایون فال، یاشار اسکندری در نقش رشید هجرت و آرش حجازی طراح پوستر و عکاس، امیر حیدرزاده طراح گریم، مهدی یوسفی مدیر صحنه و مهیار مصیب‌زاده مدیر تولید در این نمایش امیر حجازی را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/ 
راز خوشه پروین؛ درامی از ابهامات زندگی شاعره تبریزی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار