در آخرین روزهای زمستان؛

کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی سفید پوش شدند

1402/12/20 - 18:08 - کد خبر: 110103 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف در آخرین روزهای زمستان، شهرهای کلیبر و هریس در این استان را سفید پوش کرد.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه ارتفاع برف در کلیبر به بیش از پنج سانتی متر می رسد، افزود: بارش برف از صبح امروز در این شهرستان ها و مناطق سردسیر و کوهستانی استان آغاز شده و در برخی نواحی نیز بارش به صورت باران است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی تا اواسط این هفته ادامه می یابد، اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، شدت فعالیت این سامانه در منطقه ارسباران است.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و کاهش نسبی دما در استان می شود.
امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال بارش های رگباری، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی دور از انتظار نبوده و بنابراین مردم از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها پرهیز کنند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی سفید پوش شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار