رییس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه ها» همزمان با رمضان در آذربایجان‌شرقی

1402/12/20 - 11:01 - کد خبر: 110071 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ملی قرآنی زندگی با آیه ها تحت عنوان "مسطورا" در این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام « رامین خورنژاد» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین مرحله این طرح که برگرفته از کتاب " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" مقام معظم رهبری است، با عنوان «مسطورا» در ایام ماه مبارک رمضان امسال اجرا می شود.
وی مسئله‌ کانونی در اهتمام دسته جمعی و اجرای طرح‌هایی مانند «مسطورا» (سطر سطر زندگی با آیه‌ها) را توجه به مضامین و مفاهیم پایه‌ زندگی‌ساز قرآن در متن فعالیت و زندگی همه‌ علاقه‌مندان به کتاب آسمانی به خصوص دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: البته برای آنکه قرآن در متن زندگی ما قرار گیرد، اجرای این طرح به ایامی همچون ماه رمضان ختم نخواهد شد و در طول سال ادامه می یابد.
خورنژاد اظهار کرد: در این طرح تلاش بر آن است که از مفاهیم و نور قرآن بهره مند شده و برای انس با قرآن بکوشیم و خود را مخاطب قرآن ببینیم و با توجه به محوریت نوجوانان و جوانان در اجرای این طرح به گونه ای برنامه ریزی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.
وی با بیان اینکه قرآن ابزار هدایت نیست بلکه خود نور و هدایت است و اگر انس و قرابت با آن برقرار شود، می‌توان تحول‌آفرینی کتاب خدا را در تار و پود زندگی مشاهده کرد، گفت: بر همین اساس شاخص‌ترین محصولی که برای اجرای طرح مسطورا با چنین هدف گذاری ایجاد ‌شده است، وبگاه "زندگی با آیه‌ها" است که بستر بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این فرازها خواهد بود.
خورنژاد افزود: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها و در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح با استفاده از بسترهای رسانه ای چون برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی در اوقات افطار و سحر و متناسب با اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است و همچنین برگزاری پویش بزرگ ملی با جوایز ویژه به دنبال ایجاد حرکتی ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است.
رییس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در سایت طرح ملی مسطورا مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای مانند کتابچه حفظ، کتاب منبر برای عموم، منبرک برای نوجوانان، منبر برای بانوان، منبرهای روزانه برای تبیین ۳۰ فراز مورد نظردر ماه رمضان و با کیوآرکدهای ( کد پاسخ سریع) متصل به سایت، کتاب طرح درس برای نوجوانان، کتاب طرح درس برای کودکان و پیک کودک قرار داده شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس zendegibaayeha.com از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه ها» همزمان با رمضان در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار