نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بنیاد شهید استان:

توفیق خدمت به خانواده های شهدا سعادتی بزرگ برای پرسنل بنیاد شهید است

1402/12/20 - 09:13 - کد خبر: 110058 نسخه چاپی

نصر: نمایندۀ ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، توفیق خدمت به خانواده های بزرگوار شهدا و ایثارگران معزّز را سعادت بزرگی برای پرسنل بنیاد شهید  امور ایثارگران دانست.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت 22اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا که ظهر امروز، شنبه در نمازخانۀ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: شهدا برای حفاظت از اسلام و صیانت از میهن اسلامی، از عزیزان و نعمت سلامتی خود گذشتند. خانواده های شهدا نیز اگر صبوری نمی کردند، جوانان این مرز و بوم نمی توانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند. پس ایثارگری شهدا و خانواده هایشان موجب پایداری نظام اسلامی شد. 
وی جانبازان سرافراز را نیز اسوه های فداکاری خواند و با تجلیل از ایثارگری آنان ادامه داد: صبر خانواده های جانبازان به ویژه همسران این عزیزان که پرستاران شبانه روزی هستند، درد و رنج جانبازی را قابل تحمل می‌کند و این خود، نوعی ایثارگری است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران نیست، پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما به قشری از جامعه خدمت می کنید که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استحکام خود را مدیون ایثار آنان و استقامت خانواده هایشان است. 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ایثارگران را سرمایه های ارزشمند جامعه و توفیق خدمت به آنان را سعادتی بزرگ برای پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و تاکید کرد: خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران معزّز ذخیره ای برای آخرت بوده و اجر آن نزد خداوند محفوظ است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم. در چند روزِ باقی مانده از ماه شعبان باید از خدا مسالت کنیم قلم عفو را بر گناهان ما بکشد تا پاک و پاکیزه به مهمانی اَش وارد شویم.
 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، استغفار را از برترین اعمال ماه شعبان ذکر و اظهار کرد: استغفار زیاد ما را با روح و نفسی پاک به ماه مبارک رمضان وارد می‌کند.
 وی ادامه داد: ماه رمضان نیز مناسب‌ترین ایام برای دعاست و در این ماه مبارک هرچقدر که بتوانیم، باید دعا بخوانیم. 
وی با بیان چند نکته درباره عدم استجابت دعا گفت: برخی اعتقادی به دعا کردن ندارند چون دعاهایشان مستجاب نمی‌شود اما باید توجه داشت که استجابت دعا شرایطی دارد. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تبیین این شرایط اظهار کرد: اخلاص در دعا و امیدوار بودن به رحمت و مغفرت خدا از آداب دعا و دو شرط مهم استجابت دعاست. 
وی داشتن شایستگی نسبت به خواندن دعا را یکی دیگر از شروط استجابت دعا توصیف کرد و با اشاره به تشبیه زیبای حضرت امام علی(ع) از دعا كنندۀ بدون عمل گفت: امیرالمومنین(ع) در حدیثی می فرمایند الدّاعي بِلا عَمَلٍ كالرّامي بِلا وَتَرٍ/ كسى كه بدون عمل دعا مي كند، مانند تیراندازی است كه كمانش زه ندارد. 
مجید حلاج، معاون امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در سخنان کوتاهی به خیرمقدم گویی پرداخت و با بیان اینکه مردم آذربایجان همپای مردم سراسر کشور از آزمون انتخابات 11 اسفند سربلند بیرون آمدند، به انتخاب حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با کسب بالاترین رایِ این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در مراسم امروز، هم مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را گرامی می داریم و هم با ولایت و رهبری تجدید بیعت می کنیم و می گوییم همان طور که در اول انقلاب پا به پای ولایت بودیم، امروز هم پای ولایت، نظام و انقلاب ایستاده ایم. 
عباس دانش آرا، جانباز سرافراز 70درصد و مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران نیز خدمتگزاری به خانواده های شهدا و ایثارگران را نعمت بزرگ خدا در حق پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: باید قدر این نعمت را دانست. 
وی از پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خواست خادمان خوبی برای خانواده های شهدا و ایثارگران باشند و آنان را به معنی واقعی کلمه تکریم کنند. 
حاضران در این مراسم از جمله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین حمید هوشمند، امام جماعت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اقامه کردند.
انتهای پیام/
توفیق خدمت به خانواده های شهدا سعادتی بزرگ برای پرسنل بنیاد شهید است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار