حرکت کاروان جهانگردی از ارس به مقصد ۶ کشور حاشیه دریای خزر آغاز شد

1402/12/19 - 23:10 - کد خبر: 110046 نسخه چاپی

نصر: گروهی از اعضای کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ ایران با حضور ۴۵ عضو از استان‌های البرز، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی، تهران و اصفهان به‌ مناسب فرا رسیدن عید نوروز، سفر دور دریاچه خزر را از پارک دُرنا واقع در منطقه آزاد ارس به مقصد ۶ کشور منطقه آغاز کردند.

به گزارش نصر، این گروه با خودروهای کمپینگ خود از کشورهای ارمنستان، گرجستان، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان در مدت ۴۵ روز از شهرهای مختلف کشورهای حاشیه دریای خزر گذر می‌کنند و در جشن و آیین‌های عید نوروز آن کشورها شرکت خواهند کرد.
شهاب‌الدین اسلامی مدیر بین الملل کلوپ ملی کمپینگ ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی ارس از گروه‌های کمپینگ و طبیعت‌گرد، سواحل رود ارس، جنگل‌های ارسباران، ژئوپارک ارس و آب و هوای دل انگیز آن را از موهبت‌های کم‌نظیر کشور دانست.
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری تورهای بین‌المللی با همکاران کشورهای همسایه به مقصد ایران نیز ابراز امیدواری کرد: با توجه به زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس در میزبانی از گروه‌های کمپینگ بیش از پیش شاهد توسعه این شاخه از گردشگری در کشور شویم.
 کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سوم مهر سال ۱۳۹۹ به مناسبت روز جهانی گردشگری با برپایی گردهمایی بیش از ۷۰ دستگاه خودرو مسافرتی (کمپر) از شهرهای مختلف کشور در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران فعالیت رسمی خود را کلید زد.
منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران و نقطه صفر مرزی در همسایگی با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس قرار دارد.
انتهای پیام/
حرکت کاروان جهانگردی از ارس به مقصد ۶ کشور حاشیه دریای خزر آغاز شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار