رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی با استفاده از کارت بازرگانی!

1402/12/19 - 10:02 - کد خبر: 109995 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یکی از راه‌های فرار مالیاتی را اعطای کارت بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت عنوان کرد و گفت: حدود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته از این طریق صورت گرفته است.

به گزارش نصر، موسی خلیل‌الهی؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ﺻﺪ ﻭ ﯾﮑﻤﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: اصولا برای صدور کارت بازرگانی باید عنوان تاجر که دارای شرایط خاصی است در نظر گرفته شود و قطعا باید اتاق بازرگانی برای اعطا و صدور کارت بازرگانی صلاحیت افراد را تایید کند.وی یکی از راه‌های فرار مالیاتی را اعطای کارت بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت عنوان کرد و ادامه داد: حدود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته از این طریق صورت گرفته است.
خلیل‌الهی به نواقص قانون تسهیل صدور مجوز اشاره کرد و گفت: بعضی از قوانین کشور از روی احساسات تصویب شده که قانون تسهیلات صدور مجوزها از جمله آن‌ها بوده و برای مثال می‌توان به جذب وکلای دادگستری اشاره کرد که تبدیل به معضل شده است.
وی ادامه داد: مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، چرا که هر شخص بیست ساله دارای دیپلم، نه‌تنها تجربه لازم از تجارت خارجی بلکه تجربه کافی در تجارت داخلی را نیاز ندارد. بنابراین هر منطقی که موجبات این تسهیل‌گری در صدور کارت بازرگانی را ایجاد کرده است، قطعا توجه لازم به تسهیل‌گری در خصوص تجار شناسنامه‌دار را نداشته است.
انتهای پیام/
فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی با استفاده از کارت بازرگانی! خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار