از طریق ویدیو کنفرانس انجام پذیرفت؛

افتتاح ۳۹ طرح عمرانی و تولیدی «کشاورزی» با حضور رئیس جمهور در شمال استان اردبیل

1398/10/12 - 10:45 - کد خبر: 10998 نسخه چاپی

نصر: ۳۹ طرح عمرانی و تولیدی در بخش «کشاورزی» در شمال استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، ۳۹ طرح عمرانی و تولیدی در شمال استان اردبیل شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی توسط ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم عنوان کرد: استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی نقش بی بدیلی داشته و بسیاری از تولیدات این استان نقش کلیدی برای توسعه کشور دارند.
وی عنوان کرد: صددرصد بذر سورگوم، صددرصد بذر چغندر قند تولید داخلی و ۸۰ درصد بذر هیبرید ذرت در این استان تولید می‌شود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای اولین بار با عنایت و مساعد دولت تدبیر و امید اولین شرکت دانش بنیان اصلاح گندم در استان اردبیل برقرار شده و در این مدت توانسته است با معرفی بیش از 6 رقم گندم پر پتانسیل مقاومت به خورشید و با نیاز آبی کمتر اثرات بسیار خوبی برای آینده این منطقه و شمال غرب کشور به ارمغان بیاورد.
وی افزود: در این سفر ۸۷ طرح زیربنایی تولیدی در بخش‌های آب و خاک، صنعت، گلخانه، دام و طیور و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان هم از تسهیلات بانکی و هم آورده بخش خصوصی و مساعدت‌های دولتی با اشتغالزایی نزدیک به هفت هزار نفر همزمان افتتاح یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته و رشد ۳۰۰ درصدی این رقم در سال‌های گذشته تحولی بزرگ در کشاورزی این منطقه پدید آورده است.
انتهای پیام/
افتتاح ۳۹ طرح عمرانی و تولیدی «کشاورزی» با حضور رئیس جمهور در شمال استان اردبیل خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار