مدیرکل کمیته امداد استان:

۸۰هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند

1402/12/18 - 15:16 - کد خبر: 109969 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۸۰هزار خانوار با ۱۴۲هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد به فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و این نشان از آن است که حضرت امام توجه ویژه‌ای به محرومین داشت.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سر فصل‌های متفاوت برای این خانواده‌ها خدمات ارائه شده‌است، افزود: طی ۱۱ماه سال‌جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای این خانواده‌ها مستمری پرداخت شده است. 
وی ادامه داد: نزدیک به ۶۷میلیارد تومان هر ماه برای این خانوارها مستمری پرداخت می‌شود و طی ۱۱ماه سال‌جاری ۳۳ میلیاردتومان برای درمان آنها هزینه شده است.
ملامهدی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض برای مسکن در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است، گفت: ۱۱۴میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک‌های عامل برای افراد نیازمند و مددجویان که در رهن مسکن مشکل داشتند پرداخت شده‌است. 
وی اظهار کرد: در طول ۱۱ماهه سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان درآمد، از صندوق صدقات استان جمع‌آوری شده‌است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افرادی که نیازمند و دهک‌های آنها زیر سه باشد برای ارائه خدمت به آنها آمادگی کامل داریم.
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در مناطق مختلف استان تحصیل می‌کنند، بیان کرد: 10 هزار و 80 مسکن در روستاها احداث شده که نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض پرداخت شده و توسط بانک‌های عامل برای هر مسکن ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده‌ است.
ملامهدی گفت: دولت سیزدهم امسال ۱۴۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ تسهیلات در اختیار کمیته امداد استان گذاشته تا برای مددجویان، افراد نیازمند و کسانی که سرپرست خانواده هستند وام پرداخت شود.
وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان اهدا شده است، خاطر نشان کرد: در استان ۱۳ هزار و ۴۰۰ یتیم وجود دارد که اگر همت و کمک مردم نبود اکنون شرمنده‌ی آنها بودیم.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۳۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان به فعالیت مشغول هستند، گفت: ۴۲۰میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این مراکز جذب شده‌است.
انتهای پیام/
۸۰هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار