در رویداد بین المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم مطرح شد:

جاده ابریشم، پلی برای پیوند فرهنگ از تبریز تا ژاپن

1402/12/17 - 15:40 - کد خبر: 109942 نسخه چاپی

نصر: مدیر موزه مدرن هنر سایتاما، گفت: تبریز  منتهی علیه غربی جاده ابریشم قرار دارد و ژاپن در منتهی علیه شرقی این جاده و این همایش محصول مثمر ثمر فرهنگ این دو منطقه باشد.

به گزارش نصر، هاتیرا تاکیرا در رویداد بین المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم، هنر و فضای مابین ایران و ژاپن به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد، با بیان اینکه این رویداد با هدف ایجاد ارتباط فرهنگی بین ایران ژاپن در قالب نمایشگاه و هنر برگزار می شود، گفت: هدف احیا جاده ابریشم و توسعه فرهنگی بین کشورهای مسیر این جاده است و شروع این پروژه ایدن معمار مشهور ژاپنی بود.
وی با بیان اینکه این معمار شناخت خوبی با معماری ایرانی و اسلامی داشت، ادامه داد: بر اساس همین دانش ها برنامه ای در ارتباط با احیا جاده ابریشم برگزار می شود و تبریز مهد شروع این پروژه خواهد بود.
مدیر موزه مدرن هنر سایتاما با اشاره به اینکه تبریز  منتهی علیه غربی جاده ابریشم قرار دارد و ژاپن در منتهی علیه شرقی این جاده، افزود: شاید این پیوند و همایش محصول مثمر ثمر فرهنگ این دو منطقه باشد.
وی با بیان اینکه پروژه احیا جاده ابریشم، تبادل فرهنگی و  جنبه های زیادی از جهت فرهنگ، هنر و موسیقی در بر دارد، گفت: امیدواریم قدمی موفقیت آمیز برای احیای جاده ابریشم باشد.
انتهای پیام/
جاده ابریشم، پلی برای پیوند فرهنگ از تبریز تا ژاپن گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار