رئیس سازمان راهداری؛

افزایش قیمت بلیت اتوبوس ابلاغ نشده است

1402/12/17 - 10:04 - کد خبر: 109904 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان راهداری گفت: افزایش قیمت بلیت اتوبوس هنوز ابلاغ نشده است و این تصمیم منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است.

به گزارش نصر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در خصوص ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرها گفت: اتوبان تهران _ قم در حال حاضر شبیه اتوبان همت شده و میزان خودرو به علت مشکلات تامین اعتبار با ظرفیت هم خوانی ندارد.
وی افزود: اتوبان قم - تهران در سال ١٣۵۴ ساخته شده اما این اتوبان از آن زمان تا به امروز تغییری نکرده‌ است. محاسبه کردیم به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
امانی با اشاره به اینکه امسال برای نگهداری جاده ها فقط ٢۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص گرفت، بیان کرد: در تمام کشورها برای تامین منابع مالی، درآمدهایی تعریف شده مانند عوارض از خودرو یا عوارض از سوخت یا عوارض از جاده یا ترکیب از این سه مورد؛ در کشور ترکیه ٧٠ درصد هزینه سوخت در زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.
امانی در ادامه با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل بیان کرد: از ابتدای کرونا تا به امروز هفت هزار دستگاه اتوبوس زمین‌گیر شد و از ناوگان اتوبوسی کشور کم شده است. ما از ۶ ماه گذشته نوسازی ناوگان را شروع کردیم و برنامه واردات ٨٠٠ دستگاه اتوبوس و همچنین خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس را از داخل داریم اما پس از گذشت شش ماه هنوز یک ثبت سفارش را هم انجام ندادیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با اشاره به تصمیم‌گیری برای تغییر قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری بیان کرد: این تصمیم منوط به ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که مصوبه ستاد مشخص شود، افزایش قیمت ابلاغ می‌شود.
انتهای پیام/
افزایش قیمت بلیت اتوبوس ابلاغ نشده است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار