استاندار آذربایجان شرقی:

اجازه تعرض به مواهب طبیعی را نخواهیم داد

1398/02/11 - 10:23 - کد خبر: 1099 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت : اجازه نخواهم داد سودجویان به مواهب طبیعی دست‌ اندازی کنند و تاکید شده با متخلفان به شدت برخورد شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی امرزو سه شنبه در نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران و دهیاران منتخب استان از مردم خواست موارد تخلف را به دستگاه های نظارتی و مسوولان گزارش دهند.

وی درخصوص موضوع قطع درختان جنگل‌های ارسباران نیز گفت: مقررات مربوط به این موضوع با هدف صیانت از منابع طبیعی استان، از شش ماه پیش ابلاغ شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

پورمحمدی با اشاره حوادث سیل در شماری از استان های کشور از تلاش و اقدامات مدیران دستگاه های اجرایی ،فرماندارن و بخشداران برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های اخیر قدردانی کرد و از آنان خواست با توجه به  احتمال ادامه بارندگی ها همچنان آمادگی و طرح های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان کرد : بخش قابل توجهی از خسارت‌ های سیل اخیر نتیجه غفلت و عدم برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز درسال‌ های گذشته  است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و از ادامه ساخت و سازها دربستر و مسیل های رودخانه ها جلوگیری شود.

پورمحمدی با اشاره به تجربه موفق فرمانداری بستان‌آباد در تقسیم کار شهرستانی برای لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا از چنین تجربیاتی برای پیشگیری از خسارات احتمالی استفاده کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای طرح‌های ویژه اشتغال روستایی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، از فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان خواست تا در زمینه جذب تسهیلات این بخش، از تمام توان و اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

وی افزود: معتقدیم که اگر بخواهیم مشکلات شهرها را حل کنیم باید به روستا بازگردیم و خدمات و امکانات مناسب برای زندگی بهتر روستاییان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه الگوسازی خوبی در جهت مشارکت روستاییان در توسعه روستاها انجام شده و منابع دولتی در این بخش نیز باید بر اساس برنامه‌ریزی و به صورت هدف‌دار هزینه شود.

 پورمحمدی فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان را به توجه ویژه به ظرفیت‌ های گردشگری و بوم‌گردی نقاط مختلف استان و حضور فعالانه در بین مردم و اجتماعات محلی توصیه کرد.

در این نشست از دهیاران خاصبان (شهرستان اسکو)، دولت‌آباد (شهرستان مرند) و علی‌خواجه (شهرستان بناب) که موفق به کسب رتبه‌های اول، پنجم و نهم در المپیاد علمی دهیاران سراسر کشور شده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/

اجازه تعرض به مواهب طبیعی را نخواهیم داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار