مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان؛

سرانه ایتام و محسنین در زنجان دو برابر میانگین کشوری است

1398/10/12 - 09:45 - کد خبر: 10989 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: با مشارکت خیران در زمان حاضر سرانه پرداختی به ایتام و محسنین در این استان، دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، هدایت صفری امروز در شورای اداری شهرستان زنجان افزود: هم اکنون میزان سرانه ایتام در استان ماهانه ۵۳۰ هزار تومان و سرانه طرح محسنین نیز ۲۴۰ هزار تومان است.  
وی با بیان اینکه طرح "محسنین" شامل حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان، است، اظهار داشت: در زمان حاضر یک هزار ۳۳۱ کودک حایز این شرایط در استان فاقد حامی هستند.  
صفری از افزایش ۷۶ درصدی مشارکت های حمایتی مردم در برنامه های کمیته امداد زنجان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم حاکی از توجه شهروندان و خیران دارد به طوری در نتیجه همین مشارکت ها، تا کنون برنامه های تدوین شده کمیته امداد استان برای سال جاری ۱۴۶ درصد تحقق یافته است.  
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه اگر در مهار فقر مساعدت و همراهی نشود، این پدیده منجر به بروز آسیب ها می شود، گفت: رفع محرومیت ها فقط وظیفه دو دستگاه حمایتی نیست بلکه فقر زدایی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی یک وظیفه همگانی است.  
وی با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف از طریق خلق فرصت های شغلی است، اظهار داشت: سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش استان در نتیجه توانمد سازی از چرخه حمایتی خارج شدند و امسال نیز توانمندسازی دو هزار خانوار دیگر و خروج آنان از چرخه حمایت، هدف گذاری شده است.
صفری با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد انسان پروری به جای فقیر پروری است، تصریح کرد: در این راستا این نهاد حمایتی ماتریسی از خدمات را طراحی کرده و متناسب با نیازها، این خدمات را به جامعه هدف ارائه می دهد.  
گفتنی است بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار  نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.
انتهای پیام/
سرانه ایتام و محسنین در زنجان دو برابر میانگین کشوری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار