خبر/

باند بزرگ اسکیمر با اقدام به موقع پلیس فتا متلاشی شد

1402/12/16 - 18:26 - کد خبر: 109888 نسخه چاپی

نصر: سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری سریع متهمان کپی کننده کارت های بانکی خبر داد و گفت:با وجود اینکه مجرمان سایبری اطلاعات 200 کارت بانکی را دراختیار داشتند اما با اقدام به موقع پلیس به اهداف خود نرسیدند.

به گزارش نصر، سرهنگ "اصغر شیخ نژاد" در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر شکواییه واصله تعداد کثیری از همشهریان به پلیس فتا شهرستان اسکو و با بیان اینکه که مبالغی از حساب های آنان به صورت برداشت غیرمجاز صورت گرفته است رسیدگی به موضوع را از پلیس فتا خواستار شدند.
وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق شهروندان مالباخته تیمی از کارشناسان پلیس فتا شهرستان اسکو رسیدگی به پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند که در بررسی های اولیه مشخص گردید برداشت ها بصورت اینترنتی صورت نگرفته است و کارتهای بانکی قربانیان در اختیار خودشان بوده و از نحوه برداشت کاملا بی اطلاع می باشند.
سرهنگ شیخ نژاد بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با تکمیل تحقیقات خود و با بهره گیری از ظرفیت ها و تخصص های پلیسی و همچنین روشهای علمی و فنی موفق به شناسایی اعضای باند کپی کارتهای بانکی شدند.
سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی تیمی خبره از افسران پلیس فتا و عوامل انتظامی شهرستان اسکو به محل اختفاء متهمان اعزام و اعضای این باند بزرگ را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا انتقال دادند.
وی تصریح کرد:پس از انتقال اعضای این باند به مقر پلیس فتا در شهرستان اسکو، در مواجهه با مستندات و مدارک موجود این مجرمان سایبری به چندین مورد کپی کارت بانکی و کلاهبرداری از مشتریان لب به اعتراف گشودند.
این مقام انتظامی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در ابعاد موضوع و حوزه اقدامات فنی مشخص گردید اعضای این باند در قالب یک مغازه جگرکی اقدام به کپی کارت بانکی مشتریان نموده و بدین ترتیب به اهداف مجرمانه خود می رسیدند که با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا شهرستان اسکو و با همکاری کارشناسان پلیس فتا استان،متهمان در چتر اطلاعاتی این پلیس قرار گرفتند.
سرهنگ شیخ نژاد گفت: پس از عملیات موفق و دستگیری اعضای این باند بزرگ کپی کننده کارت های بانکی، تعداد یک دستگاه اسکیمر، چندین دستگاه کیس و لپ تاپ به همراه چندین گوشی هوشمند و  اطلاعات 200 عدد کارت بانکی کپی شده همشهریان کشف و ضبط گردید.
وی تصریح کرد: مجرمان سایبری با وجود اینکه اطلاعات 200 کارت بانکی همشهریان را دراختیار داشتند اما با اقدام به موقع پلیس به اهداف خود نرسیده و فقط 15 کارت بانکی را خالی نمودند که در این خصوص برای پاسخگویی به قانون، متهمان به همراه پرونده به دادسرا منتقل شدند.
سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت:همشهریانی که کارت های بانکی آنان بدین شیوه در شهرستان اسکو مورد سوءاستفاده قرار گرفته می توانند با مراجعه به پلیس فتا شهرستان اسکو و یا از طریق دفاتر خدمات قضائی شکایت خود را مطرح و پیگیری های لازم را داشته باشند.
وی به کلاهبرداران و رابطان آنان هشدار داد :در صورتی که بخواهند اقدام به سودجویی از همشهریان عزیز نمایند حتما قانون به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئن باشند بااین افراد برخورد جدی و قاطع برخورد خواهد شد.
سرهنگ اصغر شیخ نژاد به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : نکات امنیتی در خصوص رمز کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380گزارش کنند.
انتهای پیام/
باند بزرگ اسکیمر با اقدام به موقع پلیس فتا متلاشی شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار