مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی؛

هوای تبریز همچنان ناسالم است

1402/12/16 - 15:02 - کد خبر: 109866 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سکون هوا و افزایش آلاینده های جوی، هوای این شهر برای دومین روز پیاپی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش نصر، «شهنام اشتری» روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: شاخص کنونی هوای تبریز طبق بررسی‌های مرکز پایش کیفی هوای محیط زیست استان و بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۲۳ است که این شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم به شمار می رود.
وی اظهار کرد: شاخص کیفی هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ دیروز تا ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۹۸ و در حد قابل قبول بود.
اشتری ادامه داد: با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، از اواخر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می شود و موجب بارش برف و باران در مناطق گرمسیری و سردسیری می شود.
از ابتدای زمستان تاکنون هوای تبریز ۲۱ روز در شرایط ناسالم قرار گرفته است و در روزهای ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ دی ماه مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.
انتهای پیام/
هوای تبریز همچنان ناسالم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار