سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی

کپی کنندگان کارت های بانکی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

1402/12/16 - 14:19 - کد خبر: 109863 نسخه چاپی

نصر: سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری کپی کنندگان کارت های بانکی در شهرستان اسکو در این استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه این افراد اطلاعات ۲۰۰ کارت بانکی را کپی کرده بودند اقدام به موقع پلیس مانع از تحقق اهداف متهمان این پرونده شد.

به گزارش نصر، سرهنگ "اصغر شیخ نژاد" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر شکواییه تعداد زیادی از همشهریان به پلیس فتا در شهرستان اسکو مبنی بر اینکه مبالغی از حساب های آنان به صورت غیرمجاز برداشت شده است رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق شهروندان مالباخته، تیمی از کارشناسان پلیس فتا شهرستان اسکو رسیدگی به پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند که در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت اینترنتی صورت نگرفته و کارت های بانکی قربانیان در اختیار خودشان بوده است و از نحوه برداشت کاملا بی اطلاع بودند.
شیخ نژاد بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تکمیل تحقیقات خود و با بهره گیری از ظرفیت ها و تخصص های پلیسی و همچنین روش های علمی و فنی موفق به شناسایی اعضای باند کپی کارت های بانکی شدند.
سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی تیمی خبره از افسران پلیس فتا و عوامل انتظامی شهرستان اسکو به محل اختفاء متهمان اعزام و اعضای این باند بزرگ را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا انتقال دادند.
وی گفت: پس از انتقال اعضای این باند به مقر پلیس فتا در شهرستان اسکو، متهمان در مواجهه با مستندات و مدارک، به چندین مورد کپی کارت بانکی و کلاهبرداری از مشتریان اعتراف کردند.
این مقام انتظامی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در ابعاد موضوع و حوزه اقدامات فنی مشخص شد اعضای این باند در قالب یک مغازه جگرکی اقدام به کپی کارت بانکی مشتریان کرده و به این ترتیب به اهداف مجرمانه خود می رسیدند که با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا شهرستان اسکو و با همکاری کارشناسان پلیس فتا استان، متهمان در چتر اطلاعاتی این پلیس قرار گرفتند.
شیخ نژاد گفت: پس از عملیات موفق و دستگیری اعضای این باند بزرگ کپی کننده کارت های بانکی، یک دستگاه اسکیمر، چندین دستگاه کیس رایانه و لپ تاپ به همراه چندین گوشی هوشمند و اطلاعات ۲۰۰ عدد کارت بانکی کپی شده همشهریان کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: مجرمان سایبری با وجود اینکه اطلاعات ۲۰۰ کارت بانکی همشهریان را در اختیار داشتند اما با اقدام به موقع پلیس به اهداف خود نرسیده و فقط ۱۵ کارت بانکی را خالی کرده بودند که برای پاسخگویی به قانون، متهمان به همراه پرونده به دادسرا منتقل شدند.
سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: همشهریانی که کارت های بانکی آنان به این شیوه در شهرستان اسکو مورد سوءاستفاده قرار گرفته می توانند با مراجعه به پلیس فتا شهرستان اسکو و یا از طریق دفاتر خدمات قضائی شکایت خود را ارائه کنند.
شیخ نژاد به کلاهبرداران و رابطان آنان هشدار داد: در صورتی که بخواهند اقدام به سودجویی از همشهریان کنند قانون دست بردار آنها نخواهد بود و برخورد خواهد شد.
وی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: نکات امنیتی در خصوص رمز کارت های بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران ندهند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.
اسکو در ۳۸ کیلومتری غرب تبریز واقع است.
انتهای پیام/
کپی کنندگان کارت های بانکی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار