در مراسم جشن گرامیداشت روز پرستار صورت گرفت؛

منادی: پرستاران قشر منتخب از سوی خداوند متعال هستند

1398/10/11 - 21:39 - کد خبر: 10984 نسخه چاپی

نصر: طی آئینی مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و تقدیر از پرستاران نمونه بیمارستان ولیعصر(عج) تبریز، با حضور علیرضا منادی و رئیس این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش نصر،  به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت مقام پرستار، از پرستاران نمونه بیمارستان ولیعصر (عج) با حضور دکتر منادی مشاور امور مجلس و اجتماعی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست محترم شورای شهر کلانشهر تبریز در محل سالن همایش بیمارستان تخصصی ولیعصر (عج) برگزار شد.
علیرضا منادی مشاور امور مجلس و اجتماعی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان قدر شناسی از مقام پرستار، در این مراسم افزود: پرستاران قشر منتخب از سوی خداوند متعال هستند تا همچون پروانه های عاشق در محضر بیماران باشند و این افتخار بزرگی برای قشر پرستاری محسوب می شود که باید از این موهبت الهی قدر شناسی لازم صورت پذیرد.
منادی ضمن اشاره به میلاد حضرت زینب کبری (س) افزود: حضرت زینب کبری (س) یگانه پرستاری بود که بعد از جریان حادثه عظیم عاشورا با دیدن انواع نامهربانی ها، دشمنی ها و سختی ها هرگز در مقابل دشمن کوتاه نیامد و از قیام عظیم کربلا تا آخرین نفس دفاع کرد و با گفتن جمله "من به جز زيبايي چيزي نديدم و آنچه مشاهده كردم همگي زيبا بود." همه را شگفت زده کرد. پرستاران عزیز نیز با دیدن همه نوع سختی همواره با فداکاری و مهربانی به شغل خود مشغولند و همواره این شغل را مقدس دانسته و به آن افتخار می کنند.
 منادی به بیان اهمیت ماموریت پرستاران اشاره کرد و افزود: شاهد آن هستیم که قبل و بعد از درمان های تکمیلی در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی توسط پزشکان عزیز، آنهایی که مراقب لحظه لحظه احوال، درمان و حیات بیمار هستند، پرستاران خدوم و زحمت کش می باشند.
این مدرس دانشگاه با بیان خاطره ای از علامه امینی به نقش پر افتخار پرستار اشاره کرد و افزود: در اواخر حیات جاودانه علامه امینی، زمانی که ایشان در بستر بیماری بودند یک روز علامه پرستار خود را صدا می زند و پرستار در بالین ایشان حاضر می شود، علامه می فرماید با اینکه زحمات مضاعفی طی چهل سال برای تهیه کتاب الغدیر کشیده ام، اما حاضرم اجر معنوی این کتاب را با یک روز زحمات شما عوض کنم؛ با این روایت ارزشمند باید پی برد که پرستار چه ارزش و منزلتی در نزد خداوند دارد.
این گزارش حاکی است در پایان این مراسم از پرستاران نمونه بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز تقدیر شد.
انتهای پیام/
منادی: پرستاران قشر منتخب از سوی خداوند متعال هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار