رئیس اتحادیه قالیشویان تهران؛

درآمد قالیشویان 30 درصد پایین آمد

1402/12/15 - 11:34 - کد خبر: 109782 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه در سال گذشته حداقل 20 واحد ما تعطیل شد، گفت: اوضاع بازار کار قالیشویان در بهمن ماه امسال نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افت کرد.

به گزارش نصر، حجت محمدی کمسرخ، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران درخصوص وضعیت بازار و درآمد قالیشویان گفت: درآمد و اوضاع بازار قالیشویان در بهمن ماه امسال نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افت کرد و از علل آن می توان به تورم، وضعیت اقتصادی مردم و گرانی ها اشاره کرد که ایام تعطیلات در اسفند ماه این وضعیت را تشدید کرده است.

حداقل 20 واحد قالیشویی در تهران تعطیل شد
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران درخصوص مشکلات صنف قالیشویان گفت: صنف ما مشکلات زیادی دارند. در سال گذشته حداقل 20 واحد ما تعطیل شد و دلیل آن هم شرایط اقتصادی و قیمت هایی است که برای قالیشویان صرفه اقتصادی ندارد.
وی افزود: در حال حاضر هزینه قالیشویان نه تنها جبران نمی شود، بلکه برخی هزینه های اضافه هم مانند مالیات افزوده شده که صنف قالیشویان را متضرر کرده است، اما باید مالیات بپردازند. آن هم مالیات بر درآمدی که در اصل درآمد و سودی برای آنها نداشته است و پرداخت مالیات در این شرایط به معنی ضرر کردن است. به همین دلیل بسیاری از اعضای صنف ما ترجیح می دهند به فعالیت خود پایان دهند و یا به کار دیگری رو آورند که حداقل بتوانند زندگی خود را بگذرانند.
وی در پاسخ به این سوال که دولت در این شرایط چه کمکی می تواند به صنف قالیشویان کند؟ گفت: دولت می تواند در ضرایب مالیاتی به فکر قالیشویان باشد. همچنین می تواند مواد اولیه در اختیار قالیشویان قرار دهد و با آپشن هایی مثل وام، به قالیشویان کمک کند که کارگاه های خود را تاسیس و راه اندازی کنند.

تعرفه قالیشویی 32 درصد افزایش یافت
محمدی کمسرخ درباره میزان افزایش قیمت خدمات قالیشویی در سال 1402، گفت: باتوجه به تورم 50 درصدی در کشور، قیمت ها حداقل 50 درصد باید افزایش پیدا می کرد، اما میزان افزایش قیمت را 32 درصد اعلام کردند و این اعلام قیمت قبل از این بود که قیمت دلار افزایش پیدا کند. بنابراین افزایش قیمت 32 درصدی کمتر از تورم است و در حالت عادی که سودی برای قالیشویان نداشت و حالا این تصمیم باعث شده است که واحدهای صنفی به زور خود را حفظ کنند. زیرا اغلب آنها به مدت طولانی در این صنف مشغول هستند و به اجبار با شرایط می سازند تا در آینده چه پیش خواهد آمد.
وی درخصوص نحوه رسیدگی به شکایت و عدم رضایت مردم از خدمات قالیشویان گفت: سایت اتحادیه بسیار فعال است و مردم مشکلات، شکایات و نارضایتی های خود را می توانند با مراجعه به آدرس سایت اتحادیه صنف قالیشویان تهران مطرح کنند و کمتر از 24 ساعت به آن رسیدگی خواهد شد.

قالیشویی مجاز را انتخاب کنید
محمدی کمسرخ افزود: حتی مردم می توانند انتخاب قالیشویی را در سایت انجام دهند و آن را در فضای مجازی جستجو نکنند. اگر نام قالیشویی را می دانند اما به دنبال شماره تلفن آن هستند، از سایت اتحادیه استعلام بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه قالیشویی های مجاز را در سایت اتحادیه جستجو کنید، گفت: اگر قالیشویی انتخاب شده مجاز باشد، در این صورت می توانیم پیگیری کنیم اما اگر قالیشویی مجاز نباشد ما قادر به پیگیری نیستیم. و اینکه در سایت شکایت را ثبت کند و کمتر از 48 ساعت رسیدگی می شود.
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در آخر درخصوص مشکل اصلی قالیشویان گفت: مشکل اصلی ما، فعالیت قالیشویان غیرمجاز است. آگاهی مردم می تواند این مشکل را حل کند. قالیشویان غیرمجاز وضعیت کار و بازار قالیشویان مجاز را از بین برده است. از سوی دیگر مردم نگران هستند که قالیشویی که انتخاب کرده اند آیا به درستی کار خود را انجام می دهد یا نه. این در حالی است که مسئولان ذیربط می توانند با قطع کردن تلفن های این واحدها به بازار قالیشویان کمک کنند.
انتهای پیام/
درآمد قالیشویان 30 درصد پایین آمد پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار