دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت هماهنگی جامعه و خانواده برای درمان کامل معتاد بهبود یافته

1402/12/15 - 10:21 - کد خبر: 109770 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر ضرورت هماهنگی جامعه و خانواده برای درمان کامل معتاد بهبودیافته تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمدعلی نصرتی عصر دیروز در حاشیه‌ی بازدید خبرنگاران از مرکز بازپروری ماده ۱۶ تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۴ باهمت بخش‌های مختلف استانی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و از همان روز منشأ خدمات تاثیرگذاری در این زمینه شده است.
وی ادامه داد: از اولین روز سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۵۸ نفر برای ترک اعتیاد در این مرکز پذیرش شده که ۴۷ درصد این افراد بر اثر شکایت خانواده و ‌۵۳ درصد آن‌ها توسط پلیس به این مرکز معرفی شده است.
 دبیر ستاد افزود: شیشه(۳۱ درصد)، مورفین(۳۳درصد) و شیشه+مورفین(۲۷) و حشیش یا گل(۹ درصد) گزارشی از نوع ماده مصرفی در بین معتادان موجود در مرکز ماده ۱۶ استان است. 
نصرتی بیان کرد: ۳۸ درصد بیماران مبتلاء به مواد این مرکز شاغل، ۵۲ درصد بیکار و ۱۰ درصد محصل بوده و ۷۷ درصد زیر دیپلم و ۶ درصد فوق دیپلم و دو درصد این افراد در مقاطع تحصیلی بالاتری قرار دارند.
وی با اشاره به وضعیت تأهل معتادان این مرکز بازپروری، عنوان کرد: ۲۷ درصد از معتادان این مرکز متاهل بوده و ۶۳ درصد آن‌ها مجردند که ازدواج ۱۰ درصد از بیماران مرکز ماده ۱۶ استان به دلیل اعتیاد به طلاق منجر شده است.
نصرتی گفت: طی هشت ماهه منتهی به آبان دو هزار و ۶۷۰ تماس با رهجویان و یا خانواده‌ی معتادان گرفته شده و پیگیر ادامه پاکی این افراد شده‌ایم که خوشبختانه ۲۹ درصد این افراد اعلام پاکی کرده‌اند.
وی شرکت مرتب در جلسات، همراهی خانواده و شاغل بودن را از اساسی‌ترین علل ماندگاری پاکی معتادان اعلام کرده و گفت: راه درمان یک بیمار، طرد آن نیست چرا که در این صورت راهکاری برای ریشه‌کنی این معضل وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/
ضرورت هماهنگی جامعه و خانواده برای درمان کامل معتاد بهبود یافته خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار