خبر/

کشف مواد محترقه برای ساخت ۷۰ عدد نارنجک دستی در تبریز

1402/12/14 - 13:42 - کد خبر: 109731 نسخه چاپی

نصر: از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در تبریز سه کیلو اکلیل سرنج، سنگ ریزه، لنت و مواد اولیه ساخت نارنجک دستی کشف شد.

به گزارش نصر، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد اولیه ساخت مواد محترقه، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۵ تبریز به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی و اخذ دستور قضائی، در بازرسی از محل حدود ۱۶ عدد نارنجک دستی، سه کیلو اکلیل سرنج، مقداری سنگ‌ریزه و لنت غیرمجاز برای درست کردن ۷۰ عدد نارنجک دستی کشف کردند و  در این پرونده دو نفر دستگیر شدند.
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد افزایش تعداد مصدومان ناشی از انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان هستیم و این در حالی است که انواع و اقسام ترقه های انفجاری خطرناک به صورت آزادانه در بازارها و مغازه ها به فروش می رسند و اقدامات موثر و بازدارنده ای از سوی نهادهای انتظامی و قضائی در این خصوص صورت نمی گیرد و سودجویان به صورت علنی اقدام به خرید و فروش و توزیع مواد آتشزا و انفجاری در مکانهای عمومی و بازارهای مناطق مختلف استان می کنند.
 انتظار شهروندان از مسئولان ذیربط این است که برای کنترل و به حداقل رساندن صدمات و تلفات چهارشنبه آخر سال و حفظ امنیت روانی و نظم در جامعه با مراکز فروش و توزیع مواد محترقه به شدت برخورد موثر صورت گیرد.
از طرفی خود خانواده ها هم باید مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خرید و نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی باز دارند تا شاهد اتفاقات ناگوار در روزهای پایانی سال نباشیم.
انتهای پیام/
کشف مواد محترقه برای ساخت ۷۰ عدد نارنجک دستی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار