استاندار آذربایجان غربی:

افزایش اختیارات استان ها مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند

1402/12/14 - 12:02 - کد خبر: 109717 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش اختیارات استانها مسیر سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی را تسهیل می کند و لازم است مولفه تفویض اختیارات در کنار مسوولیت افزایش یابد.

به گزارش نصر، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در دولت سیزدهم در بخش های مختلف استان اختصاص یافته است افزود: ایجاد بسترهایی برای توسعه اقتصادی استان و واگذاری این اقدام به سرمایه گذاران و بخش مردمی از سیاستهای اجرایی دولت در استان است.
وی بیان کرد: زمانی امنیت نیاز اصلی کشور بود و بهترینهای کشورمان با کمترین امکانات در مقابل دنیا ایستادگی کردند و امروز امنیت پایداری را شاهدیم.
معتمدیان با اشاره به اینکه امروز نیازمند روحیه جهادی و اقتصادی برای کار در همه بخش ها هستیم ادامه داد: سه عامل اصلی و فرعی در بهبود فضای کسب و کار در استان موثرند و ثبات سرمایه گذاری یکی از بحثهای مهم است.
استاندار آذربایجان غربی با مقایسه وضعیت فعلی استان با زمان انقلاب اضافه کرد: امروز این منطقه در مقایسه با چندین دهه قبل از ضریب امنیت بالایی برخوردار است که حاصل اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه سیاستهای کلان کشور همه مشخص است و نتایج آن را در انتخابات می توان مشاهده کرد گفت: چهار مولفه در انتخابات تعریف شده بود که براساس سیاستهای کلان انتخاباتی ارائه شده است و بعد از آسیب شناسی های بسیاری ارائه شدند.
معتمدیان با بیان اینکه امروز ریل گذاری خوبی را در کشور شاهدیم افزود: مولفه های سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات مباحث مهمی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و خروجی در استان، آن ۱۲ نفر است که از تمامی گروهها و سلایق، گرایشها و قومیتها هستند.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان دارای زیرساختهای بسیاری است ادامه داد: در بحث تجارت مرزی این استان دارای ظرفیتهای بسیار و لازم است به ظرفیتهای این بخش برای بهبود معیشت مرزنشینان و ایجاد بسترهای لازم توجه بیشتری شود تا مسیرهای غیرقانونی به روی مردم باز نشود.
وی در ادامه به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: فرار مالیاتی در میان برخی افراد وجود دارد که درآمدهای بسیاری دارند و حتی این فرار مالیاتی تا ۵۰ درصد درآمد استان نیز برآورد می شود که لازم به برخورد است.
انتهای پیام/
افزایش اختیارات استان ها مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار