معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین قانون تحولی درجهت استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جهادی در مدارس

1402/12/14 - 11:46 - کد خبر: 109714 نسخه چاپی

نصر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم یک قانون تحولی برای معاونت پرورشی و فرهنگی تدوین کنیم تا مدرسه‌ای از حضور نیروهای مردمی و جهادی خالی نباشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در نشست هم اندیشی نمایندگان گروه های جهادی و تربیتی اظهار کرد: یکی از اضلاع مهم تربیت، فضای غیررسمی است برای شکل گیری تربیت باید در فضای غیررسمی و با حضور دانش آموز همچنین استفاده از ظرفیت های مردمی، فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است سند انتظار دولت و سند تحول بنیادین به عنوان دکترین وزارت آموزش و پرورش، تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی، تحقق ساحت سیاسی اجتماعی و مشارکت دانش آموزان دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد ارتباط معنادار بین مدرسه و مسجد عنوان کرد: پوستر هفته امور تربیتی امسال با حضور دانش آموزان در مسجد رونمایی شد؛ هدف ما از انجام این اقدام، این بود که تاکید کنیم تربیت از مسجد و ارتباط مسجد و مدرسه و در فضاهایی که نیروهای مردمی حضور دارند، شکل می گیرد.
پورثانی گفت: ریل نادرست فضای بروکراسی باید اصلاح شود چراکه این امر بزرگترین آسیب در یک سیستم است؛ نیروی مردمی و انقلابی، دقیقا شب عملیات به داد انقلاب می رسد! باید کاری کنیم نیروی انقلابی که می خواهد وارد مدرسه شود، دغدغه فضا نداشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: ۱۱۲ هزار مدرسه، ۳۰۰ اردوگاه و یک هزار و یکصد کانون فرهنگی تربیتی داریم که می توان این فضاها را برای استفاده نیروهای جهادی درنظر گرفت.
پورثانی افزود: تلاش داریم زمینه بسترسازی ورود نیروهای جهادی را به آموزش و پرورش تسریع ببخشیم تا بتوان از ظرفیت این نیروها در انجام فعالیت های آموزش و پرورش بهره بگیریم.
انتهای پیام/
تدوین قانون تحولی درجهت استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جهادی در مدارس خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار