استاندار آذربایجان شرقی؛

اشتغال زایی ضرورت توانمندسازی مددجویان است

1402/12/14 - 10:20 - کد خبر: 109703 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: تمرکز بر اشتغال مددجویان یکی از راه‌های توانمندسازی آنهاست که موجب رشد اقتصادی جامعه نیز می‌شود.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در دیدار با جمعی از امدادگران، خیرین، کارآفرینان و نخبگان تحت حمایت کمیته امداد استان اظهار داشت: خدمت به فقرا و ایتام توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود و این توفیق را باید قدر دانست.
وی با بیان اینکه کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است، افزود: نهادهایی که به دستور امام راحل تاسیس شد، عمدتا برای گره گشایی از مردم بود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اندیشه مقام معظم رهبری نیز به تاسی از امام بزرگوار، تاکید بر محرومیت زدایی از اقشار مردم دارد.
وی با قدردانی از همراهی خیرین و مراکز نیکوکاری با کمیته امداد برای مباره با فقر، گفت: با بودجه دولتی، محرومیت زدایی محقق نمی شود، دولت باید زیرساخت های توسعه متوازن و عدالت اقتصادی را فراهم کند که در دولت سیزدهم نسبت به این مساله اهتمام جدی وجود دارد.
رحمتی ادامه داد: فرهنگ احسان و کمک به نیازمندان باید توسط نهادهای مردمی مدیریت شود و گره های مردم به دست مردم باز شود.
وی تاکید کرد: گروه های مردمی در کمک رسانی به نیازمندان باید حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنها را مورد توجه جدی قرار دهند.
در این دیدار از کارآفرینان و نخبگان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تجلیل و قدردانی شد.
غلامعلی ملامهدی مدیر کل کمیته امداد استان هم با اشاره به تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان از محل تبصره ۱۸ از سوی دولت، گفت: سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۰۰ شغل از سوی این کمیته ایجاد شد.
وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در استان ایجاد شده و برای ۶۵۰ نفر کاریابی شده و این به معنی سبک تر شدن بدنه این کمیته از حیث افراد تحت پوشش است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۹ هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار خانوار ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال از این نهاد حمایتی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ 
اشتغال زایی ضرورت توانمندسازی مددجویان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   m   ماه پیش  

محرومیت زدایی به سبک ایران با تکیه بر علوم و اقتصاد پیشرفته غرب، اثار مخرب گسترده، و فروپاشی اقتصاد جهانی را بدنبال خواهد داشت و موجب ایجاد اقشار انگلی وابسته به دولت و افزایش جمعیت فقیر میشود هرچند هدف اصلی حکومت ایجاد نیروی مردمی حامی و حافظ قدرت است. کم نیستند مردانی که با ازدواجهای مجدد، زن و فرزندان خود را رها، و هزینه های انرا بر دوش دولت نهادهای حمایتی می اندازند. وقتی تفکر بیمار و افراطی و عقده ای کوچه و بازار و روستا بر کشور حاکم باشد، بحرانهای مختلف اجتناب ناپذیر، و اسلام را بی ابرو خواهد کرد. درحالی روستاها را محروم میدانند که در هر شرایطی قادر به زندگی امن هستند اما شهریها با هر تحول و بحرانی با مشکلات خرد کننده روبرو خواهند شد. اصل محرومیت زدائی بر گسترش صنایع و اشتغال دانش بنیان است نه اقتصاد انگلی دلالی و کاسبی که با افزایش قیمتها در مدت کوتاه هزاران برابر یک پزشک درامد داشته باشند و انگیزه تحصیل را از بین ببرد. محرومیت با اقدامات انقلابی و بسیجی حل نمیشود و باید بنیادی و علمی عمل شود نه با شور و شعار و اقدامات کم ارزش.
سپاه باید دامنه فعالیتهای خود را محدود، و کشور را با تفکر و هدف مشخص گرفتار مشکلات بیشتر نکند. طرحهای عمرانی سپاه علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین، اغلب با کیفیت نامطلوب و یا نیمه تمام رها شده اند.
پژوهشیار