محمدی در پاسخ به «نصر» خبر داد:

مشارکت ۴۱ درصدی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات

1402/12/14 - 07:56 - کد خبر: 109696 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نرخ مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات را ۴۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش نصر، تراب محمدی ضمن تشریح جزئیات نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار «نصر» گفت: من از تلاش رسانه‌ها برای مشارکت افزایی و جلب اعتماد مردم سپاسگزارم و انصافاً رسانه‌های استان در انتخابات خوب عمل کردند.
وی ادامه داد: نتایج نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی مشخص شد و طی آن آقایان سید محمدعلی آل هاشم با ۸۵۰ هزار ۲۸۰ رای، علی ملکوتی با ۲۵۸ هزار و ۲۵۳ رای، محمدتقی پورمحمدی با ۲۱۲ هزار و ۴۲ رای، جواد حاجی زاده کلجاهی با ۱۹۸ هزار و ۶۸۷ رای، سید باقر سیدی بنابی با ۱۴۱ هزار و ۱۶ رای به عنوان منتخبین مردم آذربایجان شرقی در دوره ششم مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند. سیدمحمد واعظ موسوی هم با ۱۱۱ هزار و ۱۴۰ رای جایگاه ششم در انتخابات خبرگان را کسب کرد.
 

محمدی ادامه داد: وضعیت انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی هم روز گذشته مشخص شده و دیروز توسط ستاد انتخابات استان اطلاع‌رسانی شد. نتایج در ۱۰ حوزه انتخابیه استان در همان مرحله اول مشخص شد و در سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، حوزه شبستر و حوزه میانه به دور دوم کشیده شد و انشاالله دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این سه حوزه انتخابیه پس از طی مراحل قانونی در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه نرخ مشارکت مردم استان در انتخابات را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: ۵۸.۸ درصد شرکت کنندگان در انتخابات را آقایان و ۴۲.۲ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دادند که از این میزان، یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رای مأخوذه صحیح داشتیم.
 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات تقریباً به میزان مشارکت دوره گذشته بود و میزان آرای صحیح در این دوره بیشتر شده بود.
محمدی ادامه داد: به غیر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، بیشترین آمار مشارکت در حوزه‌های انتخابیه استان در ورزقان با ۱۱۹.۵ درصد بود که با توجه به جمعیت کم این شهرستان و سکونت بخشی از ورزقانی‌ها در تبریز این رقم مشارکت قابل توجیه است. کمترین آمار مشارکت در انتخابات هم مربوط به حوزه انتخابیه میانه با ۴۴ درصد بود.
وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به آمار حضور رای اولی ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: در رده سنی ۱۸ الی ۲۵ سال، ۱۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر در انتخابات مشارکت کردند و در رده سنی ۸۵ الی ۹۵ سال هم ۸ هزار و ۵۱ نفر در انتخابات شرکت کردند که در نوع خود جالب است و نشان از امید به زندگی در آذربایجان شرقی دارد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود: یک آمار جالب توجه هم مشارکت افراد بالای ۹۵ سال در انتخابات بود و در استان ۳۲۴ نفر فرد بالای ۹۵ سال پای صندوق‌های رای حاضر شدند. بیشترین رده سنی مشارکت کننده در انتخابات هم مربوط به رده سنی ۳۵ الی ۴۵ سال بوده است.
تراب محمدی در ادامه در خصوص سلامت انتخابات هم به خبرنگار نصر، گفت: خوشبختانه انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شد و تخلفات انتخاباتی نسبت به دوره گذشته بسیار پایین‌تر بود و هیچ تخلفی که در نتیجه انتخابات موثر بوده باشد نداشتیم. الحمدلله هیچ مورد امنیتی خاص و حتی درگیری بین طرفداران کاندیداها نداشتیم، چرا که پیش‌بینی‌های لازم و کافی از قبل انجام شده بود.
وی در خصوص نتایج بسیار نزدیک نفر اول و دوم در ملکان هم اظهار کرد: بله، در ملکان نفر دوم فاصله کمی با نفر منتخب دارد و این دلیلی برای تردید در تایید انتخابات نیست، اما اگر هر کاندیدایی نسبت به نتایج و یا روند انتخابات اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را به صورت رسمی تا ۱۷ اسفند به هیأت نظارت و یا شورای نگهبان اعلام کند تا مورد بررسی قرار گیرد. 
محمدی در پایان برگزاری موفق انتخابات در آذربایجان شرقی را مرهون همراهی و همکاری نزدیک همه مردم و دستگاه‌های مسئول انتخابات دانست و گفت: امیدواریم این انتخابات و نتایج آن مبارک و گامی راهگشا برای توسعه استان باشد.
انتهای پیام/
مشارکت ۴۱ درصدی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسین   ماه پیش  

همان هایی که عجله کردند و بدون تحقیق واکسن آزمایشی کرونا زدند وبیمار شدند همان ها هم بدون تحقیق وارد کارزار انتخابات شدند و رای دادند از حالا تا 1403 هم منتظر نتایج آن باشند
پژوهشیار