استاندار آذربایجان شرقی:

روابط استان با جمهوری آذربایجان با محوریت سرمایه‌گذاری توسعه می‌یابد

1402/12/13 - 15:24 - کد خبر: 109676 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه مناسبات استان با جمهوری آذربایجان با محوریت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: کمیته مشترکی برای بررسی و رفع موانع موجود در این زمینه تشکیل می‌شود.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با وی، با بیان اینکه مراودات اقتصادی با همسایگان برای ما بسیار مهم است، افزود: توسعه روابط اقتصادی ایران و آذربایجان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، به نفع هر دو کشور است.
وی، پیوندهای تاریخی، فرهنگی، زبانی و وابستگی دو ملت به یکدیگر را فرصتی برای توسعه روابط دوجانبه دانست و گفت: برای تحقق این مهم، حل موانع و مشکلات مرزی ضروری است که باید از سوی هر دو طرف به صورت ویژه پیگیری شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به احداث جاده آق‌بند- جلفا، گفت: تکمیل این پروژه نقش مهمی در گسترش مناسبات دو کشور دارد که وزارت راه و شهرسازی و استانداری برای تکمیل آن اهتمام جدی دارند.
رحمتی همچنین بر تقویت حوزه گردشگری در روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: در دوره جدید مدیریت استان هیچ مانعی برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان نداریم و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.
علی‌نقی حسین‌اف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز هم در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات اقتصادی، تجاری، علمی و گردشگری ایران و آذربایجان، برای استاندار آذربایجان شرقی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/
روابط استان با جمهوری آذربایجان با محوریت سرمایه‌گذاری توسعه می‌یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار