گزارش/

وقتی محبوبِ مردم باشی

1402/12/13 - 13:27 - کد خبر: 109662 نسخه چاپی

نصر: انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ با تلاش عوامل اجرایی و نظارتی و به دنبال تبلیغات نامزدها و هوادارانشان البته با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد و منتخبان مردم به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه یافتند اما نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی درس آموز بود.

به گزارش نصر، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور ۶ نامزد در آذربایجان شرقی برگزار شد و داوطلبان برای دستیابی به پنج کرسی استان در مجلس به رقابت پرداختند.
آقایان سیدمحمدعلی آل هاشم، علی ملکوتی، محمدتقی پورمحمدی، جواد حاجی زاده کلجاهی، سید باقر سیدی بنابی و سید محمد واعظ موسوی شش کاندیدایی بودند که از استان آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده و مورد تایید قرار گرفتند.
وزنه مردمی این دوره از انتخابات از همان دقایق ابتدایی آغاز تبلیغات در سطح آذربایجان شرقی و به خصوص شهر تبریز مشخص بود.
امام جمعه محبوب، مردمی و مورد پسند آذربایجان شرقی که به خوبی در قلب‌های مردم رخنه کرده است.
به رغم این‌که ایشان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودند اقدام به تبلیغات محیطی و نصب بنر نخواهند کرد اما مردم استان برای نشان دادن ارادت قلبی خود به امام جمعه محبوبشان، به طور خودجوش اقدام به چاپ و نصب بنر و پوستر در مقابل مغازه‌ها، دکان‌ها، منازل، حسینیه‌ها و مساجد محل خود کردند و حتی چهره‌های شاخص و برجسته آذربایجان شرقی از جمله هنرمندان مطرح نیز در فضای مجازی، حمایت خود از آیت الله آل هاشم را اعلام کردند.
نتیجه تمام این محبوبیت‌ها موجب شد تا ایشان با ۸۵۰ هزار و ۲۸۰ رای قاطع نفر اول در فهرست منتخبان مردم آذربایجان شرقی به مجلس خبرگان راه یابد.
شاید برای مردم شهرهای دیگر کشور جای تعجب داشته باشد که چرا تعداد آرای نفر اول این فهرست تقریبا با مجموع آرای پنج نفر بعدی برابری می‌کند! اما این نتیجه برای مردم استان آذربایجان شرقی کاملا قابل انتظار و مورد پسند بود.
آیت الله آل هاشم با این تعداد آرا توانست رکورد بیشترین درصد آرا را در طول ادوار انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی به دست آورد و توسط مردم به یکی از مجالس خطیر کشورمان راه یابد.
وی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه مردمی تبریز نیز است و وجهه مردم داری، اخلاص در خدمت به مردم و کاردان بودن از زمان روی کارآمدن در تک به تک فعالیت‌هایش نمود عینی داشت.
آیت الله آل هاشم در کمترین زمان ممکن توانست در قلب‌های مردم جای بگیرد و به اذعان خود مردم نیز یازده اسفندماه به عشق نظام و رای دادن به پدر معنوی استان پای صندوق آمده‌ بودند.
رای قاطع مردم به «آل هاشم» نشان داد که او پشتوانه مردمی دارد و حال وقت آن شده تا به عنوان الگویی برای کل کشور مطرح شود.
آیت الله ال هاشم در ۶ سال گذشته که امام جمعه مردم تبریز بوده‌، در هر اتفاق خوب و بد و خیر و شری کنار مردم حضور داشته است و مردم داری او تا حدی است که هنگام حادثه دیدن یک خبرنگار و عکاس خبری که سال به سال هم هیچ مسئولی یاد وضعیت آن‌ها نمی‌افتد، جویای حالش می‌شود و یا در تماسی از بانوی دانشمند و شیمی‌دان تبریزی که مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا را کسب کرده است به خاطر این افتخارآفرینی تقدیر می کند.
بلاغت و شیوایی سخن آل هاشم در هر مجلس و نشستی، چشم‌ها را به سمت خود برمی‌گرداند و هر مسئولی که تاکنون با آیت الله دیدار کرده، اذعان داشته که آگاهی و علم ایشان نسبت به شرایط روز جامعه مثال زدنی است.
این موارد تنها گوشه‌ای از ویژگی های مثال زدنی آل هاشم است طوری که اکنون می‌تواند الگویی برای تمام مسئولان کشور باشد که چگونه می‌توان در عین داشتن شخصیت سیاسی، در کنار مردم بود، به دردهای آن‌ها گوش داد و همچون پدری معنوی، آن‌ها را در آغوش کشید و تمام اقشار مردمی را پای کار نظام آورد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی تعداد پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازده اسفند ماه برگزار شد.
حضرات آیات علی ملکوتی با ۲۵۸ هزار و ۲۵۳رای، محمدتقی پورمحمدی با ۲۱۲ هزار و ۴۲ رای، جواد حاجی زاده با ۱۹۸ هزار و ۶۸۷ رای و سیدباقر سیدی بنابی با ۱۴۱ هزار و ۱۶ رای دیگر نمایندگان منتخب مردم آذربایجان شرقی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند و حجت الاسلام سید واعظ موسوی با ۱۱۱ هزار و ۱۴۰ رای هم از راهیابی به مجلس ششم باز ماند.
انتهای پیام/
وقتی محبوبِ مردم باشی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار