استاندار آذربایجان غربی:

در آموزش قرآن کریم سلیقه‌ای عمل نشود

1402/12/13 - 08:43 - کد خبر: 109631 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: حوزه دانش آموزی ظرفیت بالایی برای آموزش تخصصی قرآن کریم است و لازم است آموزش و پرورش در این زمینه به تقویت آموزش عمومی و تخصصی اهتمام داشته باشد و برای توسعه فعالیت‌های قرآنی علاوه بر هم‌افزایی از رویکردهای سلیقه‌ای پرهیز شود.

به گزارش نصر، محمد صادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی افزود: یک جامعه بزرگ در مقاطع مختلف در اختیار آموزش و پرورش است و با ارایه یک برنامه و یاری آموزش و پرورش می شود در این زمینه گام‌های مهمی برداشت و با برگزاری فوق برنامه های متعدد به تقویت این بخش کمک کرد.
وی بیان کرد: برای ترویج قرآن، برگزاری کارگروه آموزش عمومی و تخصصی، هماهنگی و نظارت بر اجرا و برگزاری مسابقات بین المللی با محوریت ارومیه در این زمینه راهگشا است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکسری از زیرساخت‌های بومی باید در استان ایجاد شود، اظهار کرد: شهرداری ها از بازوهای اجرایی برنامه های قرآنی هستند و در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند.

مردمی سازی فعالیت های قرانی لازم است
معتمدیان اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های قرآنی و مردمی سازی از عمده اقداماتی است که باید انجام شود و مجموعه های اداری لازم در این زمینه نقش تسهیل کننده داشته باشند.
وی گفت: سالانه چندین زیرساخت باید احداث و راه اندازی شود و جامعه هدفی که قصد آموزش قرآن را با آنان داریم محدود به قشر خاصی نشود.
معتمدیان با اشاره به اینکه موانع امروزی در مسیر آموزش قران کریم باید برداشته شود گفت: لازم است مدیریت واحدی در مساجد ایجاد و از ظرفیت آنها استفاده شود که وزارت ارشاد این موضوع را در دستور کار دارد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: امکانات در کشور زیاد است و هر اقدامی در این زمینه در استان انجام شود، ابتدا در کارگروه برنامه ریزی تصویب و تا به تقویت تشکل‌های قرآنی منجر شود.
در این جلسه پنج میلیاردریال برای فعالیت‌های قرآنی استانی تخصیص یافت و مقرر شد در راستای توسعه این فعالیتها از ظرفیت خیرین فرهنگی استفاده شود.

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این زمینه با بیان اینکه مطالعه قرآن در بین مردم و ادارات باید نهادینه شود، اضافه کرد: موسسان این بخش باید انسجام و صمیمیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی گفت: موسسات مردم پایه باید گزارش مستمر از اقدامات بدهند و مشکلاتشان احصا و رفع شود.
علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد گفت: برای ایام ماه مبارک رمضان در استان محافل ویژه قرانی تدارک دیده شده که جمع خوانی قرآن کریم و مسابقه پیامکی از جمله این برنامه هاست که در تمامی شهرهای استان اجرا می شود.
انتهای پیام/
در آموزش قرآن کریم سلیقه‌ای عمل نشود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار