یک دنیای رنگی در گالری یاسمی

1402/12/13 - 16:34 - کد خبر: 109574 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه آثار هنری اساتید و هنرجویان آموزشگاه آزاد نقش قلم در نگارخانه استاد یاسمی در محل خانه فرهنگ برگزار شد.

به گزارش نصر، «مریم رحیمی‌پور» مدیر آموزشگاه و کیوریتور این نمایشگاه گفت: من از سال ۸۴ هنر را با کاریکاتور آغاز کردم. در حال حاضر کارشناسی ارشد پژوهش هنر می‌خوانم و مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تبریز دارم. رشته کاریکاتور را با استاد رحیم بقال اصغری آموختم و عضو انجمن کاریکاتور ایران و تبریز هستم. 
 

وی افزود: آموزشگاه نقش قلم از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و در آنجا با تخصصی که در رشته نقاشی کودک دارم، آموزش را آغاز کردیم. در کنار آن کاریکاتور، نقاشی، طراحی و مداد رنگی، نقطه کوبی، سرامیک و ... هم در آموزشگاه نقش قلم تدریس می‌شود. از افتخارات اخیر ما اینکه آزاد عطایی هنرجوی ۱۳ ساله ما در بخش کاریکاتور نوجوانان جشنواره‌ای در ایتالیا شرکت کرده و مقام اول این جشنواره را کسب کرده است که جا دارد به وی تبریک مجدد بگوییم.
 

رحیمی پور ادامه داد: «در این نمایشگاه آثار اساتید این آموزشگاه و هنرجویان بزرگسال به نمایش گذاشته شده است. در آبان‌ماه نمایشگاه خردسالانمان در سینما ناجی با شرکت ۴۸ نفر از هنرجویان و تعداد آثار بیش از ۱۰۰ عدد برگزار شد. همچنین اخیرا در گالری آرتمیس هتل لاله پارک نمایشگاه دیگری برگزار کردیم. این هشتمین سری از نمایشگاه‌های «یک رویای رنگی» است که عنوان ثابت تمامی نمایشگاه‌های آموزشگاه نقش قلم است. در روز جمعه شانزدهم اسفند ماه نهمین رویای رنگی در گالری آرتمیس برگزار خواهد شد.»
 

وی افزود: «در این نمایشگاه آثار سیاه قلم، رنگ روغن، آبرنگ، میکس مدیا، تابلوی پلیمری، کالیگرافی و خوشنویسی با شرکت ۲۰ نفر از هنرجویان خانم صبا پورحسینی، مدرس بزرگسالان به نمایش گذاشته شده است.»
 

در پایان از رحیمی پور درمورد فضای هنری تبریز پرسیدیم، وی گفت: فضای هنری تبریز محدود و بسته است و فعالیت‌های ما در تبریز دیده نمی‌شوند. هنرمندانی هم که به صورت آزاد آموزش می بینند بیشتر از اینکه به دنبال عشق و خلاقیت در هنر باشند به دنبال یادگیری هنر به شکل بازاری آن هستند. به نظرم همکاری بین هنرمندان باعث پیشرفت این فضا می‌شود. 
 

رحیمی پور در پایان گفت: «تعداد گالری‌ها در تبریز بسیار کم و انگشت شمارند! در نتیجه کمبود گالری، حمایت هم کم است. خانه هنری در باغ گلستان تعطیل شده و این گالری هم تعطیل بود و تقریباً دو ماه است که بازگشایی شده است. در این نگارخانه ترافیک کاری بسیار زیاد است و گالری سینما ناجی به عنوان یک مجتمع فرهنگی به خاطر ساختار پیچیده گمراه کننده است. اینکه رابطه اداره ارشاد و شهرداری به خوبی پیش نمی‌رود در ماحصل کار هنری و دیده شدن آثار بسیار تاثیرگذار است که باید برای آن چاره کنند.
انتهای پیام/
یک دنیای رنگی در گالری یاسمی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار