در گفتگوی نصر با هنرمند نقاش و جوان تبریزی مطرح شد/

تنوع کار و جذابیتی کارتونی با رنگ ویترای در هنر نقاشی

1402/12/14 - 20:32 - کد خبر: 109564 نسخه چاپی

نصر: درحالی که لذت بصری می بردم از اینکه شخصیت های کارتونی را به شکل تصویرسازی های انیمیشنی در قاب های کوچک مربعی شکل می دیدم، جذابیت کارهای طراحی چهره و نقاشی های آبرنگی، من را هرچه بیشتر به دنیای جذاب خمیر ویترای نزدیک کرد. 

به گزارش نصر، با «مهسا پورمیرزایی» هنرمند دهه هفتادی این نمایشگاه رنگی گفتگو کردیم. وی در اولین نمایشگاه انفرادی ویترای خود گفت: قبلاً تجربه نمایشگاه نقاشی با تکنیک های متفاوت داشتم ولی در این نمایشگاه جذابیتی متفاوت را لمس کردم. رنگ ویترای در هنر نقاشی روی شیشه به کار می رود که من طی دوره آموزشی که با خانم شلاله اقدم گذراندم، با این هنر آشنا شدم.
 

 

وی افزود: چند ماه زمان برای آموزش های کلاسی در کنار تلاش و تمرین شخصی لازمه ارتقای مهارت هرچه بیشتر در آموزش و یادگیری هنر ویترای است. من در دانشگاه مهندسی شهرسازی خوانده ام و این که طراحی و اسکیس را به واسطه رشته ام بلد بودم، یادگیری این تکنیک را برایم راحت تر ساخت. 
 

وی جذابیت این متریال هنری را ظرافت و تنوع آن خواند و افزود: من همواره نقاشی را دوست داشتم و تکنیک های مختلفی را آموزش دیده و کار کرده ام. ویترای به واسطه ظرافت دورگیری ها و تنوع بازی با متریال در سطوح متنوع شیشه ای برایم جذابیت داشت. خیلی دوست داشتم نمایشگاهی در این خصوص برگزار کنم. امروز آثار را به حدی رساندم که بتوانم به نمایش بگذارم.
 

پور میرزایی در خصوص فضای کاری این هنر اذعان داشت: شغل اصلی من هنری نیست و هنر را در‌ کنار فضای جدی کاری زندگی دنبال می کنم و از آن آرامش می گیرم ولی این هنر هم از نظر آموزشی و هم از نظر تنوع کارهایی که به واسطه خلاقیت هنرمند در بهره گیری از متریالی ثابت در کارهای تزئینی و ظروف شیشه ای و ... شکل می گیرند، می تواند فضای کاری و درآمد برای هنرمندان ایجاد کند. 
 

وی از استقبال و نظر مخاطبین گفت: در این چند روز از  مخاطبین شنیدم که این چنین تنوعی را از هنر ویترای انتظار نداشتند. استقبال خوب و فروش برخی آثار در این نمایشگاه اتفاق افتاد. 
 

وی افزود: در اینجا تکنیک‌های متفاوت شفاف و مات، تکنیک آبرنگی و بدون دورگیری، طراحی پرتره، نقاشی های مینیمال و طرح‌های یک خطی با خمیر دورگیری و... در آثار نقاشی روی شیشه با ویترای اجرا شده اند. در اجرای این کارها به نظرم علاقه و استعداد مهم است ولی آنچه ما را به سطح پیشرفته هنر می‌رساند، تلاش مستمر است. من همواره در آموزش خصوصی این تکنیک با هنرجویان بر همین اصل تکیه می‌کنم.
گفتنی است، این نمایشگاه از روز سه شنبه ۸اسفندماه تا روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در نگارخانه استاد میرعلی تبریزی برپا بود. 
انتهای پیام/
تنوع کار و جذابیتی کارتونی با رنگ ویترای در هنر نقاشی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار