خبر/

آرمان سحرگاه امروز اعدام نشد

1398/10/11 - 14:01 - کد خبر: 10956 نسخه چاپی

نصر: پدر آرمان در تماس با خبرنگار از مهلت یک ماهه به آرمان گفت و اینکه موقتا امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه حکم اعدام به تعویق افتاد.

به گزارش نصر ،  پدر آرمان با اعلام این خبر به خبرنگار گفت خانواده محترم غزاله با رافت و عطوفت به آرمان مهلت یک ماهه دادند. امیدواریم در این مدت بتوانیم رضایت ایشان را کسب کنیم.


 آرمان پای چوبه دار رفت

 خانواده غزاله سحرگاه امروز در محل اجرای حکم اعدام حاضر شده بودند و پس از انجام تشریفات قانونی اجرای حکم اعدام، آرمان پای چوبه دار رفت. هنوز از علت مهلت دادن برای اجرای حکم خبری ارسال نشده است.


وکیل آرمان چه گفت ؟
 حسین شاملو احمدی یکی از وکلای آرمان در گفتگو با رکنا ضمن تایید خبر فوق اعلام کرد بامداد امروز (چهارشنبه) خانواده محترم غزاله به آرمان یک ماه فرصت دادند و اجرای حکم موقتا متوقف شد.
وی افزود با تشکر و سپاس از خانواده غزاله که این محبت را در حق این جوان کردند امیدواریم بتوانیم به صلح و سازش برسیم و خانواده غزاله کار بزرگی انجام دادند که خانواده آرمان از لطف و مهربانی ایشان تشکر می کنند.


ماجرا و علت مرگ غزاله توسط آرمان چه بود؟

چند روزی است که خبر اعدام آرمان عبدالعالی قاتل دختر جوانی به نام غزاله جاوید دست به دست می شود تا جایی که سلبریتی ها نیز به ماجرا ورود کردند و خواستار بخشش پسر جوان شدند اما ماجرا و علت مرگ غزاله توسط آرمان چه بود؟
آرمان عبدالعالی پسری که در ۱۸ سالگی مرتکب قتل دختری به نام غزاله شد پدر و مادر آرمان افرادی تحصیل کرده هستند به گفته رسانه ها مادر آرمان پزشک و پدرش استاد دانشگاه و پزشک است.
آرمان که الان وارد ٢۴ سالگی‌اش شده است، در این مدت علاوه بر اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر در زندان موفق شد در کنکور ارشد سال‌جاری در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت‌مدرس پذیرفته شود.


طریقه آشنایی غزاله جاوید و آرمان عبدالعالی

آشنایی غزاله و پسر جوان از آنتالیای ترکیه آغاز شده بود. این دوستی ادامه پیدا کرد و در تهران هم چندباری همدیگر را ملاقات کردند.
پسر جوان با وجود این‌که چندماهی از غزاله کوچکتر بود، به او علاقه‌مند شد و حتی چندباری پیشنهاد ازدواج را با غزاله مطرح کرد، اما دختر جوان با این خواسته مخالف بود.
او می‌خواست برای ادامه تحصیل به خارج کشور برود، به همین دلیل هم از پسر جوان خواست تا این رابطه را فراموش کند. اما ارتباط آن‌ها به‌طور کامل قطع نشد، تا این‌که یک روز «الف-ع» از نبود پدر و مادر پزشکش در خانه استفاده کرد و از غزاله خواست به خانه آن‌ها برود: «من وقتی دیدم کسی در خانه نیست، غزاله را به خانه دعوت کردم.
اما او وقتی به خانه‌مان آمد و گفت که قصد دارد برای همیشه مرا فراموش کند، خیلی عصبانی شدم، بین ما مشاجره لفظی درگرفت و وی را هل دادم، سرش به جایی خورد، سپس با میله بارفیکس نیز چند ضربه به او زدم.
آن‌جا بود که متوجه شدم غزاله نفس نمی‌کشد.» پسر جوان آشفته و هراسان پیکر بی‌جان غزاله را داخل چمدان بزرگی قرار داد و بعد آن را به سطل زباله خیابان میرداماد انداخت، سپس به خانه بازگشت و سعی کرد همه آثار جرم را از بین ببرد.


ماجرای قتل غزاله توسط آرمان

غزاله در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برای مراجعه به دکتر از خانه بیرون رفته و هیچگاه به خانه بر نمی‌گردد و اکنون پس از گذشت ۶ سال قرار است آرمان چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ اعدام شود.
ناپدید شدن مرموز غزاله به سرعت در دستور کار پلیس قرار گرفت. در روند تحقیقات و در بررسی آخرین تماس‌های غزاله ماموران به پسر جوانی مشکوک شدند که غزاله قبل از ناپدید شدن چندباری با او تماس گرفته بود. ارمان و غزاله ساعتی قبل از دیدارشان، سیزده پیامک و یک تماس تلفنی با هم داشته اند.
در همان مراحل ابتدایی بازجویی صحبت‌های ضد و نقیض آرمان، ماموران را بیش از پیش مشکوک کرد و نهایتاً با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که آرمان پسرک ۱۷ ساله آخرین کسی بوده که غزاله را ملاقات کرده است.
آرمان در هنگام قتل، هفت روز کمتر از هجده سال داشته و همین باعث شده که دادگاه پرونده را نیازمند تحقیقات بیشتر بداند از سوی دیگر جسد غزاله هیچ وقت پیدا نشد.


جسد غزاله هیچ‌گاه کشف نشد

اما پسر جوان خیلی زود از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. درواقع دستپاچگی قاتل راز این جنایت را فاش کرد. در بررسی‌های دقیق و تطبیق نمونه «DNA» به دست آمده از قطرات خون به‌جامانده در محل جرم مشخص شد که غزاله در همان خانه مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. در ادامه بازرسی از محل جنایت میله بارفیکسی که پسر جوان با آن ضرباتی را به مقتول وارد کرده بود، کشف شد و آثار به جامانده بر روی میله هم اظهارات اولیه پسر جوان را تایید می‌کرد.
با این وجود، متهم جوان در روند رسیدگی به این پرونده و به‌خصوص در جلسه دادگاه ضمن رد اظهارات قبلی خود، روایت دیگری از این حادثه مطرح کرد.
او در برابر قاضی با بی‌گناه دانستن خود در این حادثه مدعی شد: «غزاله وقتی از پله‌های خانه‌مان پایین رفت، همین که خواستم در ورودی آپارتمان را ببندم، ناگهان صدای جیغش را شنیدم، وقتی در را باز کردم، دیدم او از پله‌ها سقوط کرده است. هر چه صدایش زدم، جواب نداد. ترسیده بودم با زحمت او را به خانه بردم. از ترس پدر و مادرم غزاله را داخل چمدان جاسازی کردم و او را از خانه بیرون بردم تا کسی متوجه نشود و بعد هم جسد غزاله را در سطل زباله رها کردم.»، اما جسد این دختر جوان با وجود تلاش ماموران هیچ گاه پیدا نشد.


احتمال زنده بودن غزاله

وکیل آرمان قاتل غزاله در خصوص زنده بود مقتول گفت: «در بررسی‌ها مشخص‌شده چند روز بعد از ناپدید شدن غزاله، صفحه فیسبوک او بسته شده و با توجه به پیدا نشدن اثری از جنازه احتمال می‌رود این دختر هنوز زنده باشد.»


نامه خداحافظی پدر و مادر آرمان ‏‎و غزاله

مردم شریف ایران اسلامی
شرمنده خاطرتان هستیم که مدتیست که موضوع فرزندم آرمان و دختر نازنینم غزاله جان احساسات پاک شما را جریحه دار کرده…. مطالبی که در شان و شئون فرهنگ و نظام اسلامیمان نیست. ماجرای قتل غزاله عزیز توسط آرمان. نکاتی در محضر شما یادآور می شویم:
از همراهی تمام ملت شریف چه آنان که آرمان را لایق بخشش میدانند و چه آنان که اعدام و حتی تکه تکه کردنش را لازم میدانند، تشکر میکنیم. این نشانه توجه و دقت و وغدغه مداری شما مهربانان است.
خانواده محترم و شریف غزاله عزیز محق بوده و حالیا جان آرمان در ید ایشان است. هیچگاه راضی نیستیم کوچکترین خدشه ای در حقوق قانونی ایشان وارد شود. تنها خواسته ما آنهم عاجزانه و ملتمسانه طلب بخشش از ساحت شریف اولیای محترم و مهربان غزاله نازنین است. بسیاری از دوستان از جزئیات پرونده آگاهی ندارند، کمتر کسی از قلب مجروح و داغ دل ایشان بی خبر است. لذا تمنا دارم از قضاوت بپرهیزید. ما خواهان رضایت قلبی ایشان هستیم و بس چرا که ما به رافت قلب و بزرگی منش ایشان واقف هستیم.
موکدا و مصرا به اعتبار و صحت قوه معزز قضائیه اعتقاد داریم و معتقدیم که نادر معایب را نیز خود سیستم با شدت و حدت و سرعت مرتفع میکند. لذا هیچ رسانه و سیستم خارج از چارچوب نظام اسلامی بویژه معاندین حق دخالت در این موضوع داخلی را نداشته و ایمان کامل داریم که با تکیه به ارکان منزه و محکم داخلی میتوان به عدالت و مساوات رسید.
خانواده محترم غزاله نازنین خاضعانه، خاشعانه و ملتمسانه، ستم و نافهمی و ظلم آرمان را با بزرگی، رافت و شخصیت اصیل تان پاسخ دهید،،،
‏‎متاسفانه آرمان ما دیگر سحرگاه چهارشنبه را نخواهد دید. پسری که تا لحظه آخر کلمه‌ای درشتی نکرد و تا آخرین نگاه، معصومیت خودش رو حفظ کرد.
او دیگر نخواهد بود و ما قراره آخرین دیدار رو باهاش داشته باشیم. کدوم پدر ومادر میتونه تو چشم بچه اش نگاه کنه و بگه بابا خداحافظ، این آخرین نگاهه… این آخرین آغوشه، این آخرین بوسه هست، این آخرین لمسه و این آخرین حس نفس گرمته… کاشکی سهم آخر قسمت ما بود نه فرزندمون…
این موقع است که ناباورانه پدر ومادر به پروردگارش میگه کاشکی فرزندمون تو سانحه میمرد نه ذره ذره، نه با انتظار …
خدایا قسمت میدیم لبخند مصنوعی و تلخ آخرو موقع آخرین وداع با فرزند که تلخ‌ترین رخداد زندگی یک پدر و مادره نصیب هیچ کسی حتی بدترین بندگانت نکن….
‏‎آرمانی منتظر ما باش… زود میام پیشت…  


درخواست هنرمندان در فضای مجازی برای نجات آرمان از اعدام

احسان علیخانی مجری معروف با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت:
‏‎پدرو مادر غزاله عزیز، شما ۶ سال است که عزادار غزاله هستین، دردی عمیق و جانکاه، قابل درک نیست داغ شما، حق با شماست حتما حق با شماست، اما در این ساعت‌های پایانی زندگی آرمان، از شما پدر و مادر محترم و گرامی خواهش میکنم و تفاضا میکنم که بزرگى کنید به آرمان رحم کنید و او را به بزرگی خودتان ببخشید، صبح چهارشنبه دیگر آرمان نیست، آرمان ۶ سال هر شب کابوس اعدام دیده در زندان، هر شب مرده و زنده شده، شما حق دارید، اما او ۱۸ ساله بوده و اشتباه کرده، غلط کرده ولى ۱۸ ساله بوده، در زندان از دیپلم تا فوق لیسانس درس خوانده و ثابت کرده با رفتارش که در صورت محبت و گذشت شما صلاحیت بازگشت به جامعه را دارد، من دو بار با شما حرف زدم و حسی در دلم گواهی میدهد بامداد چهارشنبه شما دلِ اعدام آرمان را ندارید، چون در صدای شما جز درد رفتنِ غزاله، مهربانی و گذشت هم بود، الهی که رحم کنید و آرامتر شوید.

حمایت و درخواست نجات آرمان توسط پرویز پرستویی

پدرو مادر مقتول، عرض سلام و ادب و تسلیت به شما دلسوخته گان
میدانم شماعزیزو جگر گوشه تان را ازدست داده اید و تقاضای قصاص حق مسلم شماست و خودتان هم میدانید که آرمان سحرگاه چهارشنبه آخرین نفس‌های خود را خواهد کشید.
بنده حقیر از شما داغدیده گان محترم تقاضا دارم به آرمان رحم کنید و اورابه بزرگی خودتان ببخشید.

انتهای پیام/
آرمان سحرگاه امروز اعدام نشد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار