یادداشت نصر/

وطن سَنی چاغیریر...

1402/12/11 - 17:43 - کد خبر: 109552 نسخه چاپی

نصر: از صبح امروز فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است؛ انتخاباتی که حساسیت آن بیش از دوره های گذشته است.

به گزارش نصر، دوره جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حالی برگزار می شود که نارضایتی به حق عمومی از وضعیت اقتصادی و معیشتی و گلایه از شرایط سیاسی کشور در جامعه وجود دارد، اما نخبگان سیاسی معتقدند این نارضایتی ها و گلایه ها نباید مانعی برای ایفای نقش مردم در روند مدیریت کشور باشد.
در حالی که مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانونگذاری کشور بالاترین اهمیت و جایگاه را در بین قوای سه گانه دارد، مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد توانست موجب تشکیل مجلس قدرتمندتری شود.
مجلس شورای اسلامی نماد مشارکت مردم در مدیریت کشور است و هر چند کاستی‌ها و نارضایتی‌هایی هم از سوی مردم درباره انتخابات و مجلس وجود دارد، اما ناظران سیاسی اعتقاد دارند با قهر مردم در انتخابات، تغییری در روند موجود ایجاد نخواهد شد و اگر تغییر و تحول می‌خواهیم، باید از همین مجلس و سازوکار انتخابات بخواهیم.
امروز مهمترین مساله کشور ما اقتصاد و معیشت است؛ ما در روابط خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم و مجلس در این خصوص این روند نقشی اساسی دارد و برای تصمیم گیری درست، باید افرادی در مجلس باشند که این شرایط را درک کرده و برای برون رفت از مشکلات فعلی راهکار داشته باشند.
امروز بخشی بزرگی از مردم ناراضی و حتی عصبانی هستند، اما با قهر کردن و کنار کشیدن از انتخابات مشکلی واقعاً حل نمی شود، بلکه تشدید هم می شود. با پا پس کشیدن مردم از انتخابات، میدان به سود افراد و گروه های تندرو فراخ تر خواهد شد.
واقعیت این است که انتقادهای زیادی به روند انتخابات وجود دارد و انتخابات با شرایط مطلوب مردم شکل نگرفته است، اما در همین انتخابات پرانتقاد هم گزینه های میانه رو و توسعه گرای مطلوبی هستند که می توانند شرایط کشور را تغییر دهند.
به ساعات پایانی انتخابات نزدیک می شویم و فرصت برای نقش آفرینی تنگ تر می شود. امروز وطن به مادری می ماند که دچار درد و رنج است و ما را به یاری می خواند؛ امروز مرهم مادر رنج کشیده مان باشیم...
انتهای پیام/
وطن سَنی چاغیریر... نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار