شرکت هیات ایران در سومین نشست دیپلماسی آنتالیا

1402/12/11 - 15:45 - کد خبر: 109544 نسخه چاپی

نصر: سومین نشست دیپلماسی آنتالیا با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، هیات‌هایی از کشورهای مختلف از جمله ۱۹ رئیس دولت، ۷۳ وزیر و ۵۷ نماینده بین‌المللی در سومین نشست دیپلماسی آنتالیا حضور خواهد داشت.
در این مجمع که با موضوع اصلی «برجسته سازی دیپلماسی در زمان بحران» برگزار می‌شود، درباره مسائل و بحران‌های جهانی و همچنین بسیاری از موضوعات از جمله تغییرات اقلیمی، مهاجرت، اسلام‌ستیزی، جنگ‌های تجاری و هوش مصنوعی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
بر اساس اعلام منابع خبری، در نشست دیپلماسی آنتالیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ هزار نفر شرکت کردند. پیش بینی می‌شود تعداد شرکت کنندگان در سال جاری نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر باشد . ۵۲ پانل در تاریخ ۱-۳ مارس امسال برگزار می‌شود.
نمایشگاه "قرن ترکیه" که چشم انداز ترکیه را در زمینه‌های هنر، انرژی و صنعت دفاعی نشان می‌دهد، در چهارچوب این مجمع افتتاح می‌شود.
علاوه بر این، بخشی از نمایشگاه "رویاهای ضد گلوله: نمایشگاه نقاشان کودک غزه‌ای" که توسط اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در استانبول با هدف جلب توجه به فاجعه انسانی در غزه از نگاه کودکان برگزار می شود، نیز در این نشست  به نمایش گذاشته خواهد شد.
بر اساس این گزارش هیاتی از ایران به ریاست محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه در این نشست حضور خواهد داشت.
انتهای پیام/
شرکت هیات ایران در سومین نشست دیپلماسی آنتالیا خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار