سخنگوی کرملین؛

انگلیس مستقیما در درگیری اوکراین نقش دارد

1402/12/11 - 16:01 - کد خبر: 109542 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کرملین گفت، دخالت مستقیم نظامی انگلیس در اوکراین هرگز مخفی نبود، اما یکی از رسانه‌های انگلیسی اکنون آشکارا به آن اعتراف کرده است.

به گزارش نصر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به گزارشی از تایمز اشاره کرد که مدعی شده «تونی راداکین»، رئیس نیروهای مسلح انگلیس به کی‌یف درباره برنامه‌های نبرد کمک کرده است.
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پسکوف افزود: به طور کلی، بر کسی پوشیده نیست که انگلیسی‌ها واقعا اشکال مختلفی از حمایت از اوکراین را ارائه می‌دهند. یعنی آنها در واقع مستقیما در این درگیری دخالت دارند.
تایمز به نقل از یک منبع نظامی اوکراینی نوشت، به نظر می‌رسد دریادار راداکین به اوکراینی‌ها در راهبرد نابودی ناوهای روسیه و باز کردن مسیر دریای سیاه کمک کرده و در هماهنگی حمایت از دیگر روسای ارشد ناتو بسیار ارزشمند واقع شده است.
همچنین گزارش شده که این مقام نظامی انگلیسی به کی یف رفته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره استراتژی این کشور و راه‌هایی که غرب می‌تواند به کی‌یف کمک کند، صحبت داشته است.
پسکوف افزود: کرملین اطلاعات ویژه‌ای مرتبط با راداکین ندارد اما احتمالا ارتش روسیه در این باره چیزی بداند.
به گزارش تایمز، راداکین ۵۸ ساله قرار بود در نوامبر پس از سه سال به عنوان رئیس ستاد دفاع بازنشسته شود، اما به درخواست ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس یک سال دیگر در این سمت خواهد ماند.
در این میان، اولاف شولتس صدراعظم آلمان اخیرا به طور ناخواسته حضور نیروهای انگلیسی در اوکراین را تایید و خاطرنشان کرد که اپراتورهای کنترل آتش موشک‌های کروز Storm Shadow را هدایت می‌کنند.
 یک قانونگذار انگلیسی نیز بعدا اظهارات صدراعظم آلمان را به عنوان «سوء استفاده آشکار از اطلاعات» محکوم کرد که کارکنان انگلیسی را در معرض خطر قرار می‌دهد و بهانه‌ای برای تشدید تنش با روسیه می‌شود.
انتهای پیام/
انگلیس مستقیما در درگیری اوکراین نقش دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار