امام جمعه موقت تبریز خبر داد:

قدردانی امام جمعه موقت تبریز از تامین کنندگان امنیت و آرامش انتخابات

1402/12/11 - 14:04 - کد خبر: 109533 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری، مشوق و انگیزه‌ی اصلی مردم برای شرکت در انتخابات است، افزود: از مردم آذربایجان‌ شرقی و تمامی کسانی که در شور انتخاباتی شرکت داشته و در سرنوشت کشور خود نقش دارند، تشکر می‌کنم، به خصوص کسانی که امنیت و آرامش انتخابات را تامین می‌کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز، با اشاره به ۱۴ اسفند ماه روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه، بر لزوم ترویج قرض الحسنه در جامعه‌ی اسلامی تاکید کرد و گفت: قرض الحسنه هم یک ارزش اجتماعی و هم ارزش اخلاقی است و باعث می‌شود تا روح برادری در جامعه رواج پیدا کرده و آن جامعه از ربا در امان بماند.
وی ادامه داد: هنوز هم جامعه‌ی ما از رباخواری بعضی از بانک‌ها رها نشده‌ است که برای آن‌ها باید راهکاری پیدا شود، قرض دادن در جامعه‌ی اسلامی باید با در نظر گرفتن خدا انجام گیرد زیرا ربا، جنگ با خدا است.
وی بیان کرد: ماه رمضان، ماه تجلی نعمت‌های والای خداوند است، از خدواند می‌خواهم تا تمام طاعات و عبادات ما را در این ماه مبارک مورد لطف خود  قرار دهد.
عالی اضافه کرد: هفته‌ی نیکوکاری بهترین زمان برای کمک به نیازمندان است، از مهم‌ترین اخلاق عملی که خداوند در هر فرصتی به بندگان توصیه کرده است، حفظ عدالت اجتماعی با کمک کردن به نیازمندان است.
وی ادامه داد: فراموشی نیازمندان جامعه فراموشی یاد خداست و از نظر خدواند بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند و بدترین مردم کسی است که از او شری به مردم برسد، خداوند تمام بندگانش را دوست دارد و بندگانی که قلب مردم را شاد می‌کنند در جایگاه ویژه‌تری در نظر معبود دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص غزه تاکید کرد: غزه با وجود مظلومیت خود در برابر دشمنان مقاوم ایستاده است، غزه باعث شد تا تمام مردم دنیا دوباره اسلام را بشناسند و چهره‌ی زشت غرب برای همه آشکار شود.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به روز درختکاری، گفت: نوع ساختمان سازی در شهرهای ما در شان جامعه‌ی اسلامی نیست، ما به اکسیژن نیاز داریم و حق مردم تبریز فضایی سبز است.
انتهای پیام/
قدردانی امام جمعه موقت تبریز از تامین کنندگان امنیت و آرامش انتخابات خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار