رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از عناصر قدرت جمهوری اسلامی است

1402/12/11 - 13:37 - کد خبر: 109527 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: این موضوع هم از بُعد بین‌المللی و هم از بُعد ملی مورد توجه است. از بُعد بین‌المللی، یکی از عناصر قدرت جمهوری اسلامی ایران حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است. این حضور مردم بسیاری از معادلات سیاسی را تغییر می‌دهد و امنیت بین‌المللی کشور را تضمین می‌کند.  

به گزارش نصر، حسن بابایی با حضور در پژوهش سرای بوعلی سینا در شهرستان ملارد رأی خود را به صندوق انداخت.
بابایی با اشاره به حضور و مشارکت پرشور مردم در ساعات اولیه امروز در حوزه‌های انتخابات اظهار داشت: انتخاب فرد اصلح مورد توجه و اهمیت است و باید کسی را انتخاب کنیم که از دیگران شایسته‌تر باشد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: همه کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند به نوعی صلاحیت لازم را دارند اما مهم انتخاب اصلح است و باید به چهار شاخصی که رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب اصلح فرمودند، توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به این چهار شاخص انتخاب اصلح اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین شاخص تقید دینی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند. در این شاخص هم بحث اعتقادی و هم تقید دینی در عمل مطرح است.
بابایی تصریح کرد: شاخص دوم انتخاب اصلح، اعتقاد و توجه به استقلال کشور است. مبارزه با فساد و توجه به منافع ملی نیز به ترتیب شاخص های سوم و چهارم انتخاب اصلح مورد تأکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد.
معاون رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: به نظر می‌رسد این شاخص‌ها بر اساس اهمیت عنوان شده است، بدین معنا که اگر شاخص اول اجرا شود شاخص دوم نیز تحقق خواهد یافت. همچنین اگر کسی اعتقاد به مبارزه با فساد داشته باشد در واقع در راستای منافع ملی حرکت خواهد کرد و نه در راستای منافع شخصی که آفت‌زا و فسادزا است.
وی در تشریح تاثیر انتخابات از بعد داخلی نیز گفت: انتخاب نماینده خوب در تصویب قوانینی که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند و از باب نظارت بر عملکرد وزرا و انتخاب وزرای خوب و مردمی بسیار موثر است و این امر نیازمند حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمایشات حکیمانه‌ای درباره انتخابات داشتند و فرمودند که بعضی از افراد که در امر شرکت در انتخابات مردد یا دلسرد هستند عمدتاً از قشرهای ضعیف جامعه هستند و گلایه‌مند هستند. به نظر این گلایه‌ها به جا است اما باید در نظر داشت که این این گلایه‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای برطرف خواهند شد.
بابایی با بیان اینکه مشکلات باید با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افرادی که می‌توانند این مشکلات و گلایه‌ها را برطرف کنند پیگیری شود افزود: اگر ما به دنبال تغییر در وضع موجود چه در بعد اقتصادی و اجتماعی هستیم، باید بر اساس راه حلی که مقام معظم رهبری برای تغییر در این وضع فرمودند اقدام کنیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز گذشته نیز در پیامی از خانواده بزرگ ثبتی کشور و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خواسته بود با حضور و مشارکت جدی در این انتخابات، برگ زرین دیگری از جهت دهی و اصلاح تصمیم‌گیری‌ها با اراده مردم را رقم بزنند.
به گزارش ایرنا، امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.
مردم شریف ایران با حضور در حوزه های انتخابیه، مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی را به نمایش گذاشته و به دشمنان این سرزمین که از هر فرصتی برای ناامید کردن جوانان استفاده می کنند، نشان خواهند داد که ساخت ایران قوی تنها با دستان توانمند متخصصان، اندیشمندان و جوانان وطن دوست محقق می شود.
شور و هیجان قبل از برگزاری انتخابات و روزهایی که نامزدها از طریق رسانه ها و فضای مجازی به تشریح برنامه ها و اهداف خود برای ساخت ایرانی آباد و سرافراز می پرداختند، کاملا مشهود بود و اینک با گرم کردن تنور انتخابات و انتخاب آگاهانه، افراد اصلح را راهی خانه ملت و خبرگان رهبری می کنند و توطئه شوم معاندان نظام مبنی بر بزرگنمایی ضعف ها و کوچک شمردن اقدامات و نقاط قوت را نقش برآب خواهند کرد.
با دستور وزیر کشور؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت هشت صبح آغاز شد.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.
یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.
همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، یک هزار و ۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.
بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.
در نهایت و با رای مردم ۲۹۰ نماینده راهی خانه ملت می شوند و ۸۸ نماینده نیز به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.
انتهای پیام/
حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از عناصر قدرت جمهوری اسلامی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار