آمارهای جدید وزارت بهداشت؛

کاهش ۲۲ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن/ ۶۴۲۴ مصدوم و ۳۰۵ فوتی

1402/12/11 - 13:29 - کد خبر: 109526 نسخه چاپی

نصر: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: براساس جدیدترین داده‌های آماری میزان مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ۱۵۹ روز گذشته از پاییز و زمستان سال جاری ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد و در این مدت ۳۰۵ مورد فوتی و 6 هزار و ۴۲۴ نفر نیز براثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.

به گزارش نصر، طبق آمارهای موجود در پاییز و زمستان امسال، ۶ هزار و ۴۲۴ نفر به عنوان مصدومان این گاز در کشور شناسایی شدند که چهار هزار و ۳۱۲ نفر آنان در این مدت به مراکز درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور اعزام شده‌اند که در این بخش نیز کاهش ۲۳ درصدی را شاهد بودیم.
همچنین از تعداد مصدومان گاز مونوکسیدکربن در کشور هزار و ۸۰۷ نفر در محل وقوع حادثه درمان شدند که این آمارها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین افراد مسموم و فوتی گاز مونوکسیدکربن مربوط به تهران
براساس آمارهای وزارت بهداشت، بیشترین افراد مسموم شده براثر گاز مونوکسیدکربن در کشور مربوط به استان تهران با هزار و ۷۹ نفر، خراسان رضوی با ۶۵۱ نفر و استان فارس با ۴۵۳ نفر بوده است.
همچنین بیشترین آمار فوتی ناشی از این گاز نیز مربوط به استان تهران با ۶۰ مورد فوتی پس از آن خراسان رضوی با ۲۸ مورد و اصفهان با ۲۷ نفر فوت شده به ثبت رسیده است.

۵۲ درصد مسمومیت ‌گاز مونوکسیدکربن مربوط به بانوان است
آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ۵۲ درصد مسمومیت‌های ناشی از مونوکسیدکربن را بانوان به خود اختصاص داده‌اند البته مردان ۴۱ درصد و کودکان کمتر از پنج سال نیز هفت درصد مسمومان این گاز به شمار می‌روند همچنین تعداد افراد فوت شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وقوع مسمومیت در چه مکان‌هایی بیشتر است؟
براساس اعلام وزارت بهداشت، مکان وقوع مسمومیت نیز در این مدت مشخص شده است؛ به طوری که در منازل مسکونی با ۸۶ درصد بیشترین موارد مسمومیت براثر این نوع گاز در کشور را در مدت یادشده به خود اختصاص داده است.
پس از مسمومیت در منازل مسکونی، مراکز صنعتی و کارگاهی با سه درصد، داخل خودرو دو درصد، مراکز تجاری دو درصد، چادر مسافرتی دو درصد و مراکز آموزشی یک درصد به عنوان دیگر مکان‌های مسموم شدن افراد با گاز مونوکسیدکربن در کشور به شمار می‌آید.
انتهای پیام/ 
کاهش ۲۲ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن/ ۶۴۲۴ مصدوم و ۳۰۵ فوتی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار