فرماندار شهرستان تبریز:

تعداد ۲۵۸ نامزد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو رقابت می‌کنند

1402/12/11 - 11:30 - کد خبر: 109509 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز اعلام کرد: تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۵۸ نفر نهایی شده و رقابت بین این نفرات در حال انجام است.

به گزارش نصر، یونس فاتح از آمادگی کامل فرمانداری تبریز به عنوان حوزه اصلی تبریز، آذرشهر و اسکو در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امروز علاوه بر سه شهرستان مزبور، یک حوزه فرعی اقلیت‌های مذهبی نیز در خلیفه گری ارامنه آذربایجان اقدام به اخذ آرا می‌کنند و تمامی امکانات از حیث آمادگی برای مجریان، حافظان و ناظران فراهم است.
وی با اشاره به اینکه در بخش حفاظتی بیش از چهار هزار نفر از نیرو‌های انتظامی حافظ صندوق‌های رای هستند، ادامه داد: بر همین مبنا تعداد ۱۴ هزار و ۵۹ نفر نیز به عنوان مجریان انتخابات مشغول به انجام ثبت رویداد انتخابات در تبریز هستند.
فاتح اظهار کرد: از مجموع ۲۵۸ نامزد حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو هشت درصد را زنان تشکیل می‌دهد و ۸۷ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و ۴۳ درصد کاندیدا‌ها تایید شده بین ۳۵ تا۴۵ سال سن دارند.
وی با بیان اینکه تعداد ۸۲۶ صندوق در مساجد و مدارس این حوزه انتخابیه به صورت سیار و ثابت برای اخذ آرای مردم تعبیه شده است، انتخابات را حق همه مردم دانست که طبق قانون هر کسی می‌تواند از حق خود استفاده کند.
فاتح گفت: در ۴۵ سال عمر جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از ۴۲ مورد انتخابات برگزار شده که در هیچ کشوری چنین توجهی به مردم دیده نمی‌شود و این امر فرصتی برای نشان دادن نظام مردم سالاری دینی و حاکمیت نظام است.
وی با قدردانی از تمام کسانی که در عرصه انتخابات ورود پیدا کردند، یادآور شد: از هواداران نامزد‌ها نهایت قدردانی را داریم که در فرصت یک هفته‌ای تبلیغات در فضایی بسیار شیرین و پرشور حضور پیدا کردند.
وی چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری را مهمترین هدف مجریان انتخابات برشمرد و با تاکید بر راهبرد سلامت و امنیت در انتخابات، اضافه کرد: در بحث سلامت نشان دادیم که همواره مردم به طور آزادانه کاندیدای اصول گرا یا اصلاح طلب و مستقل‌ها را انتخاب کرده اند و برای مجلس شورای اسلامی سلایق و تفکرات مختلف نیز تایید شدند.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ گونه سوءگیری در بحث انتخابات پیش نیامده است و حتی اگر چنین مواردی وجود داشته باشد به شدت با آنها برخورد می‌شود و تا حد عزل مسئول مربوطه پیش می‌رود و این نشان از میثاق بین مردم و دولت است که براساس آن به بحث سلامت برگزاری انتخابات بیشتر تاکید می‌شود.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان امروز جمعه برابر با ۱۱ اسفند آغاز شد.
آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.
افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.
حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو پس از تهران، ری و شمیرانات با ۶ کرسی دارای بیشترین تعداد نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام/
تعداد ۲۵۸ نامزد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو رقابت می‌کنند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار