امام جمعه تبریز:

شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب ارتقای اقتدار و امنیت کشور می‌شود

1402/12/11 - 11:27 - کد خبر: 109508 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب تقویت و ارتقای اقتدار و امنیت کشور می‌شود.

به گزارش نصر، آیت الله «محمدعلی آل هاشم» روز جمعه به هنگام انداختن رای خود در صندوق های رای با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات ضروری است، افزود: دشمنان به این انتخابات چشم دوخته اند تا اگر حضور کمتر باشد، نظام دینی و انقلابی ما را تضعیف کنند.
وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی حتی افرادی که اعتقادات مذهبی اندکی داشته و پایبندی کمتری به مسایل مذهبی دارند، واجب است زیرا به عنوان ایرانی، کشور خود را دوست دارند و باید در سونوشت خود نقش آفرین باشند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه با حضور در پای صندوق های رای، به وظیفه خود عمل کردم، گفت: ملت نیز در اولین ساعات برگزاری انتخابات در شعبه های اخذ رای حضور خوبی دارند و این حضور در ساعات آینده بیشتر و معنادار خواهد شد.
آل هاشم، با گلایه مندی از دستگاه های ذیربط بخاطر بروز اشکال در سامانه های اخذ رای و ثبت نمایندگان داوطلبان در شعبه های اخذ رای، ادامه داد: این اشکال در دوره های قبلی نیز روی داده بود.
وی با اشاره به اینکه هر داوطلب می تواند یک نماینده در ۶ صندوق اخذ رای معرفی کند، یادآور شد: با بروز اشکال در این سامانه، امکان معرفی نمایندگان داوطلبان در شعبه های اخذ رای مقدور نیست.
آل هاشم، با تاکید بر اینکه این مشکل را به ستاد انتخابات کشور و استان اعلام کرده ام، ادامه داد: این مشکلات مهم نبوده و آنچه در این انتخابات مهم است، حضور مردم برای لبیک گویی به اوامر رهبر معظم انقلاب برای مشارکت گسترده در انتخابات است.
وی اظهار کرد: مردم به حضور در این انتخابات به فرامین رهبری لبیک گفته اند و بعد از این، نوبت مسوولان است تا قدردان حضور مردم باشند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.
آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.
افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.
انتهای پیام/
شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب ارتقای اقتدار و امنیت کشور می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار