فرماندار خبر داد:

بیش از ۴۰۰۰ نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای تبریز هستند

1402/12/11 - 00:01 - کد خبر: 109485 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با بیان اینکه از هر نظر آماده برگزاری انتخابات سالم در تبریز هستیم، گفت: بیش از چهار هزار نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای تبریز هستند.

به گزارش نصر، یونس فاتح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، اظهار کرد: تمامی امکانات از حیث آمادگی برای مجریان، حافظان و ناظران فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش حافظان بیش از چهار هزار نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای هستند، گفت: ۱۴ هزار و ۵۹ نفر در بحث مجریان مشغول به انجام و ثبت رویداد انتخابات در تبریز هستند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه از بین ۵۵۷ نفر در ثبت نام نهایی، ۲۸۷ نفر مورد تایید صلاحیت اعضای هیات اجرایی و شورای نگهبان و هیات نظارت قرار گرفتند، گفت: مردم روز جمعه در کارزای رقابت از بین ۲۵۸ نفر، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد و از بین ۲۵۸ نفر، هشت نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه ۸۷ درصد کاندیدای تایید شده دارای مدرک کارشناسی هستند، گفت: سن ۴۳ درصد کاندیدای تایید شده بین ۳۵ تا ۴۵ سال است.
وی بیان کرد: در مجموع ۸۲۶ صندوق در مساجد و مدارس به صورت سیار و ثابت برای اخذ آرای مردم تعبیه شده است.
فاتح با اشاره به فعالیت در سه حوزه ی انتخابیه، گفت: یک حوزه فرعی مربوط به اقلیت‌های مذهبی تهران و در بحث خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان حوزه‌ی اصلی و تمامی شهرستان‌ها حوزه‌ی فرعی است.
وی بیان کرد: در بحث مجلس شورای اسلامی نیز تبریز به عنوان حوزه‌ی اصلی و شهرستان های اسکو و آذرشهر به عنوان حوزه‌ی فرعی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده است، تشریح کرد: انتخابات حق همه است و هر کسی می‌تواند از حق خود استفاده کند. 
فرماندار تبریز ادامه داد: ۴۵ سال از بهار انقلاب می‌گذرد و تاکنون بیش از ۴۲ مورد انتخابات برگزار شده که در هیچ کشوری چنین توجهی به مردم نشده است و این امر فرصتی برای نشان دادن نظام مردم سالاری دینی و حاکمیت نظام است.
وی با قدردانی از افرادی که در عرصه‌ی انتخابات ورود پیدا کردند، گفت: از هواداران نیز قدردانی می‌کنم که امروز صبح زود با به پایان رسیدن تبلیغات در فضایی بسیار شیرین و پرشور حضور پیدا کردند.
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، تشریح کرد: چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری در دستور کار قرار گرفته است.
فاتح با تاکید بر راهبرد سلامت و امنیت در انتخابات، تصریح کرد: در بحث سلامت نشان دادیم که همواره مردم به طور آزادانه کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب و غیره را انتخاب کرده‌اند، همچنین در مجلس شورای اسلامی سلایق و تفکرات مختلف نیز تایید شدند. 
وی با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات امانت بین ما و مردم است، گفت: به عنوان خادم در خدمت مردم هستیم، تاکنون هیچ گونه سوءگیری در بحث انتخابات پیش نیامده است حتی اگر وجود داشته باشد به شدت با این امر برخورد می‌شود و تا حد عزل مسئول مربوطه پیش می‌رود و این نشان از میثاق بین مردم و دولت است که براساس آن به بحث سلامت برگزاری انتخابات بیشتر تاکید می‌شود.
انتهای پیام/
بیش از ۴۰۰۰ نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای تبریز هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار