نخستین عمل جراحی لیپو میلومننگوسل با مانیتورینگ در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری

1402/12/10 - 15:10 - کد خبر: 109471 نسخه چاپی

نصر: بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری، رضا بهرامی، جراح مغز و اعصاب، نخستین عمل جراحی لیپو میلومننگوسل با مانیتورینگ را در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری با موفقیت انجام داد.

به گزارش نصر، لیپو میلومننگوسل یک نقص مادرزادی در لوله عصبی است که در آن، قسمتی از ستون فقرات و نخاع به طور کامل بسته نشده و کیسه ای از مایع نخاعی و چربی در زیر پوست کمر یا پشت گردن ایجاد می شود. این بیماری می تواند منجر به مشکلات عصبی و ناتوانی های جسمی شود.
عمل جراحی لیپو میلومننگوسل برای بستن نقص لوله عصبی و جلوگیری از عوارض آن انجام می شود. این عمل جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و جراح با برداشتن کیسه چربی و مایع نخاعی، نقص را ترمیم می کند.
مانیتورینگ در حین عمل جراحی لیپو میلومننگوسل برای بررسی عملکرد عصبی بیمار و جلوگیری از آسیب به نخاع و اعصاب ضروری است. در این روش، از الکترودهایی برای ثبت فعالیت عصبی بیمار در حین عمل جراحی استفاده می شود.


رضا بهرامی با استفاده از تکنیک های نوین جراحی و مانیتورینگ، نخستین عمل جراحی لیپو میلومننگوسل را در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری با موفقیت انجام داد. این عمل جراحی یک گام مهم در پیشرفت درمان این بیماری در استان آذربایجان شرقی  محسوب می شود.
انتهای پیام/
نخستین عمل جراحی لیپو میلومننگوسل با مانیتورینگ در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   فقط خدام   2 ماه پیش  

واقعا خداقوت دکتر رضا بهرابی جراح مغز اعصاب تبریز این دختر من هس جونی دوباره برا دخترم داد الان دخترم خیلی بهتره عمرتون طولانی فرشته نجات
پژوهشیار