وزیر نیرو؛

دولت تدبیر و امید ۳۹ سد بزرگ را به بهره‌برداری رسانده است

1398/10/11 - 12:28 - کد خبر: 10944 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: ۱۸۳ سد در کشور در دست بهره‌برداری است که از این تعداد ۳۹ سد بزرگ در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان امروز در آیین افتتاح سد احمدبیگلو مشگین‌شهر که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد ، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش همه دست‌اندکاران صنعت سدسازی، حمایت‌های دولت و رییس‌جمهوری، مجلس شورای و نیز اجازه مقام معظم رهبری در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
وی اظهار داشت: تا پایان دوره این دولت ۳۱ سد دیگر نیز به مدار بهره‌برداری خواهدآمد و از مجموع ۳۹ سد مذکور زمینه استفاده از ۵.۲ میلیارد مکعب آب برای مصارف مختلف فراهم است و از ۳۱ سد آتی هم دو میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می شود که تاثیر مهمی در رونق تولید و توسعه خواهد داشت.
وزیر نیرو ادامه‌داد: در حال حاضر کشور در وضعیتی است که نسبت به سال‌های قبل از اطمینان و آرامش خاطر بیشتری نسبت به موضوع آب برخوردار است و موفق شدیم در این دولت با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای طراح ،برنامه‌ریز ،  پیمانکاران و سازندگان در صنعت آب و برق  ۹۰ پروژه را  با هفت هزار و۹۲۰ میلیارد تومان به نقطه افتتاح برسانیم و همزمان  ۲۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.
اردکانیان افزود: در استان اردبیل ۴۱ پروژه در بخش‌های آب ،برق، آب فاضلاب شهری و روستایی در دست اجراست که اعتبار در نظر گرفته شده آن بالغ بر هشت هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر استان‌ها سطح پیشرفت در این استان بهتر بوده و بطور متوسط پروژه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تا پایان دولت دوازدهم تعداد زیادی از آنها افتتاح می‌شوند.
وی گفت: امروز سه سد از ۱۰ سد در دست احداث استان که در سال‌جاری وعده داده شده، افتتاح می‌شود و مردم در بخش آب شرب، بهداشت، کشاورزی، حفط محیط زیست و مصارف صنعت از مواهب این سازه‌ها بهره‌مند خواهند شد.
وزیر نیرو بیان‌کرد: با پیگیری نمایندگان و مسوولان اردبیل وضعیت منابع آب این استان به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است و امیدواریم با بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های در دست اجرا مشکلات آب آن برطرف شود.
انتهای پیام/
دولت تدبیر و امید ۳۹ سد بزرگ را به بهره‌برداری رسانده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار