استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به ابزارهای جدید هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

1402/12/09 - 22:57 - کد خبر: 109437 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به بخش هنر و ابزارهای جدید آن در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی چهارشنبه، نهم اسفندماه در دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی، اظهار کرد: گاه ارزش دو ساعت سخنرانی حتی به اندازه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم نیست. باید ضمن حفظ سنت‌ها، از ابزار هنر نیز به صورت ویژه بهره برداری شود. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: کار فرهنگی زمانی که مزین به تجملات و بخنشامه‌های دولت شده، دیگر یک کار فرهنگی نیست‌ چرا که پایه کار فرهنگی، مردم و مسجد هستند.
وی با بیان این‌که دولت، وظیفه زمینه سازی، بسترسازی و حمایت در کار فرهنگی دارد، ادامه داد: در عرصه هیئات حسینی و راهپیمایی اربعین همه ساله ادامه دارد زیرا نگاه دولتی به این عرصه نداریم. اگر نگاه دولتی داشتیم تا امروز چیزی از آن باقی نمی‌ماند. 
رحمتی خاطرنشان کرد: دستگاه امام حسین(ع) پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم ادامه دارد چرا که تمامی امورات آن، توسط خود مردم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: کانون اصلی کلیه کارهای نهضت امام حسین(ع) که در دنیا تاثیرگذار است، مردم، مسجد و حسینیه هستند.
وی تاکید کرد: ماحصل کار فرهنگی، تربیت نیروی انسانی بوده و اگر خروجی کانون‌ها، یک نیروی انسانی کارآمد، متخصص و دغدغه‌مند نباشد و تنها به گذران اوقات فراغت فکر کنند، فرقی با فرهنگسراها نخواهند داشت.
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از غفلت نسبت به بانوان در جامعه، گفت: نیمی از ترکیب جمعیتی استان، بانوان هستند و کانون‌های فرهنگی و مساجد باید توجه ویژه به بانوان و دختران داشته باشند. بانویی که انقلابی و متعهد به بار می‌آید، یک خانواده را اصلاح می‌کند.
وی با اشاره به کارکردهای مسجد در دوران پیامبراکرم (ص)، معرفت افزایی، حکومت داری، تمشیت امور کشور، رفع مشکل مردم، ازدواج آسان و اشتغالزایی را بخشی از سنت حسنه رسول الله (ص) در مساجد عنوان کرد.
انتهای پیام/
لزوم توجه به ابزارهای جدید هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار