اختصاصی نصر/

حضور «آل هاشم» در انتخابات خبرگان رهبری و ارتقاء جایگاه سیاسی آذربایجان

1402/12/09 - 20:35 - کد خبر: 109432 نسخه چاپی

نصر: ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو است و جمعه این هفته سرنوشت سیاسی کشور با حضور مردم پای صندوق های رای تعیین خواهد شد.

به گزارش نصر، انتخابات مجلس خبرگان رهبری به لحاظ میزان دربرگیری عمومی، حساسیت های کمتری را در جامعه ایجاد می کند، اما این مساله چیزی از اهمیت مجلس خبرگان رهبری به لحاظ وظیفه خطیری که بر عهده دارد، کم نمی کند.
اما حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این دور از انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را هم دستکم در آذربایجان شرقی مورد توجه عام مردم قرار داده است، چرا که امام جمعه تبریز با منش خاص اجتماعی خود محبوبیت بسیار قابل توجهی در میان اقشار مختلف جامعه کسب کرده است.
امام جمعه ای که در بدو حضور خود در تبریز مورد استقبال عام مردم تبریز قرار گرفت، در ادامه حضور خود نشان داد که مشی مردمی اش ذاتی است. او در اولین حضور خود در نماز جمعه تبریز میله های جدایی بین مردم عادی و مسئولان را برچید و خودش هم از همان دربی وارد مصلی شد که عموم مردم از آن وارد می شوند.
آل هاشم حتی به جزئیات هم توجه کرد و با عام مردم، فعالان فرهنگی، ورزشی و... رابطه ای دوستانه و صمیمی ایجاد نمود. مردم همواره او را در کوچه پس کوچه های شهر می دیدند و بی تکلف گلایه ها و خواست های خود را با امام جمعه خود مطرح کرده و بعداً خواسته های خودشان را از زبان آل هاشم از تریبون نماز جمعه و یا دیگر تریبون های رسمی می شنیدند.
این مشی اجتماعی و سیاسی امام جمعه تبریز خیلی زود مورد توجه رسانه های کشور قرار گرفت و رفتار او به عنوان الگویی موفق در مردمداری مطرح شد.
همچنین سابقه سیاسی و مبارزاتی آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در پیش و پس از انقلاب و همچنین دهها سال خدمت در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی او را به یک چهره سیاسی طراز اول در کشور تبدیل کرده و حضورش در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اهمیت دو چندان بخشیده است.
ناظران سیاسی معتقدند حضور آل هاشم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاه اجتماعی کم نظیرش، به تنهایی موجب تقویت سطح مشارکت مردمی در انتخابات آذربایجان شرقی خواهد شد. حال این سرمایه اجتماعی و سیاسی آل هاشم در خدمت ارتقای جایگاه سیاسی آذربایجان در کشور و مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته است و مردم آذربایجان با رای حداکثری به آل هاشم خواهند توانست جایگاه ویژه ای در مناسبات سیاسی کشور کسب کنند.
در حالی که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ستاد تبلیغاتی مستقلی برای خود ندارد، بررسی میدانی صحنه انتخابات در فضای مجازی و فضای واقعی به طرز آشکاری تحقق پیش بینی رای حداکثری مردم آذربایجان به آیت الله آل هاشم را نشان می دهد، به طوری که اصناف، کسبه و کارخانجات صنعتی پرشمار با چاپ پوسترهای سیاه سفید و رنگی امام جمعه تبریز در ابعاد مختلف حمایت خود را از وی اعلام کرده اند.
انتهای پیام/
حضور «آل هاشم» در انتخابات خبرگان رهبری و ارتقاء جایگاه سیاسی آذربایجان نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   آشنا   ماه پیش  

با سلام از بین 6 نفر از کاندیدا های محلس خبرگان 5 نفر به مجلس راه پیدا خواهند کرد لذا با توجه به رقابتی نبودن مجلس خبرگان در اکثر حوزه ها آیا چاپ این همه بنر و پوستر تبلیغاتی و نصب آن به در و دیوار شهر و ایجاد ستاد در اقصی نقاط شهر ولوبه اصطلاح ستاد مردمی لزومی داشت آیا امام جمعه محترم نمی‌توانست اعلام کند که هیچ کس بنام من بنری چاپ نکند آیا افکار عمومی باور می کند که مردم خودشان بنر چاپ می کنند

پاسخ   حسن كريم زاد   ماه پیش  

پوپوليست
پژوهشیار