معاون کنترل سازمان حفظ نباتات کشور؛

مردم، نگران سموم محصولات کشاورزی نباشند

1398/10/11 - 13:25 - کد خبر: 10942 نسخه چاپی

نصر: معاون کنترل سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مردم نگران سموم به کار رفته در محصولات کشاورزی نباشند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، علی مراد سرافرازی، ضمن تضمین دادن به مردم در خصوص محصولات کشاورزی و استفاده درست از آفت کش‌ها افزود: در هر موردی که مصرف کنندگان در خصوص استفاده از آفت کش‌ها، با موارد تخلف مواجه شدند، به محض اطلاع، به نزدیک‌ترین اداره حفظ نباتات اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: در مورد آفت کش‌ها، درحال حاضر مشکل خاصی نداریم و تدارک لازم بیش از نیاز کشاورزان با همکاری تولید کنندگان و واردکنندگان دیده شده است.
سرافرازی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آفت کش‌ها در داخل تولید، و بخش محدودی از آن، از خارج وارد می‌شود.
معاون کنترل سازمان حفظ نباتات کشور، در خصوص بالا بودن دُز آفت کش‌های استفاده شده در محصولات کشاورزی گفت: این مسائل خیلی پایه علمی ندارد، زیرا بر روی آفت کش‌های تولیدی، میزان مصرف و دُز آن مشخص شده است.
وی افزود: اینکه به طور اشتباه تعداد کمی از بهره برداران از دُز بیشتری استفاده می‌کنند، بحث جداگانه‌ای است.
سرافرازی اضافه کرد: وظیفه‌ای که سازمان حفظ نباتات دارد، این است که بر روی دوره‌ای که باید این آفت کش استفاده شود، حساسیت بسیار زیادی نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه آموزش لازم در خصوص دُز استفاده از آفت کش‌ها در محصولات کشاورزی داده شده است گفت: در حوزه باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولیت نظارت را بر عهده دارد ضمن اینکه وزارت بهداشت، در میادین میوه و تره بار این نظارت را انجام می‌دهد.
سرافرازی افزود: اگر محصولاتی، باقیمانده سموم داشته باشند و بیش از میزان استاندارد باشد، با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
وی در خصوص شیوه درست استفاده از این آفت کش‌ها، گفت: سازمان حفظ نباتات، دوره‌های آموزشی را در سطح استان‌ها برگزار و تلاش می‌کند که با ایجاد آگاهی، کشاورزان از آفت کش‌ها درست استفاده کنند تا با مشکلی در محصولات کشاورزی مواجه نباشیم.
وی درخصوص برخورد با خاطیان در استفاده از آفت کش‌ها افزود: قطعاً مواردی بوده که به علت استفاده نادرست یا اقدام تخلف گونه از آفت کش‌ها، برخورد شده است.
انتهای پیام/
مردم، نگران سموم محصولات کشاورزی نباشند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار